مناطق آزاد

فرهنگ غنی قشم یک سرمایه اجتماعی برای وحدت و همدلی است

فرهنگ غنی قشم یک سرمایه اجتماعی برای وحدت و همدلی است

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ بومی غنی ساکنان جزیره قشم، ظرفیت و سرمایه اجتماعی بسیار خوبی جهت وحدت و همدلی شیعیان و اهل سنت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تلاش و هزینه کردن برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در حقیقت سرمایه گذاری برای رفع مشکلات جوانان و نوجوانان در آینده و جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی در منطقه است.

وی با بیان اینکه تلاش ها و برنامه های خوبی در مسیر اعتلای فرهنگ در سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است، افزود: باید با تبیین آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا، زمینه برای حضور نسل های جدید در عرصه های اجتماعی فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برای نتیجه گرفتن از فعالیت های فرهنگی در جزیره، باید تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف در کنار یکدیگر و براساس یک پیوست فرهنگی مورد تایید نظام جمهوری اسلامی، فعالیت و نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی اکبری، مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز در این جلسه با قدردانی از حمایت ها و اقدامات فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: خوشبختانه نتیجه تلاش های خوبی در عرصه های فرهنگی انجام شده و وحدت بی مانندی را در جزیره قشم شاهد هستیم.

براساس این گزارش، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام حج، برای برقراری حداقل یک پرواز مستقیم از مبدا جزیره قشم برای سفر حجاج برنامه ریزی شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا