اخبار روز

سرلشکر سلامی: اسرائیل توان جنگ با حماس را ندارد/ غزه ‌در جنگ زمینی مدفن نظامیان ‌صهیونیستی خواهد شد + فیلم

سرلشکر سلامی: اسرائیل توان جنگ با حماس را ندارد/ غزه ‌در جنگ زمینی مدفن نظامیان ‌صهیونیستی خواهد شد + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت و یادواره ۶۵۵۵ شهید لرستان اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که امروز ما را در این لحظه‌های سرشار از معنویت و روحانیت به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به مهمانی لاله‌های سرفراز سرزمین جهاد و شهادت راه داد.

فرمایشات رهبر انقلاب درباره لرستان

وی افزود: فرمایشات، تعابیر و توصیفات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در مورد لرستان، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان این استان است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه “بنده هم ذیل فرمایشات نورانی پیشوای بزرگ انقلابمان و نایب امام زمان(عج) نکاتی را عرض می‌کنم”، خاطرنشان کرد: یک تجانس و تشابه و تناظری بین طبیعت این سرزمین و مردمان این دیار وجود دارد.

.

لرستانی‌ها مردمانی باوفا و فداکار هستند

سردار سلامی با تأکید بر اینکه لرستان سرزمین کوه‌های سربلند و برافراشته، سرزمین آبشارهای زلال، دریاچه‌های صاف و روشن، سرزمین دشت‌های خرم و بانشاط است، اضافه کرد: دقیقاً این صفات برای مردمان لرستان هم تعیّن دارد؛ مردمان این استان تجسّم همین فضیلت‌ها و درخشش‌ها هستند.

وی ادامه داد: مردم لرستان، مردمانی غیور هستند و این استان تجسم غیرت «ابوالفضلی» است، مردم لرستان، مردمانی باوفا، فداکار هستند، اینجا نسیم غیرت و وفاداری و جوانمردی علمدار کربلا جاری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: غیرتمندی یک حقیقت دائمی و جاری است که در شخصیت مردم لرستان تجلی یافته است و ظهوری دل‌انگیز و احساس‌برانگیز دارد.

این افراد‌ ستارگان بی‌غروب و پرفروغ عالم اسلام هستند

وی بیان کرد: مردم لرستان باصداقت، بااخلاص و صاف و صادق، مردمان حماسه، دلاوری و ازخودگذشتگی هستند و شایسته تحسین و توصیف از سوی نایب‌بحق امام زمان(عج) هستند.

سردار سلامی با تأکید به اینکه مفاخر لرستان سیمای درخشان چهره‌های ماندگاری را در تاریخ این کشور ترسیم می‌کنند، گفت: عالمان بزرگی از این دیار در سپهر فقاهت و اجتهاد برخاسته‌اند این افراد‌ ستارگان بی‌غروب و پرفروغ عالم اسلام هستند.

وی با اشاره به فقیه بزرگ مرجع عالی‌قدر آیت‌الله العظمی بروجردی، ابراز کرد: شخصیت او قله رفیع فقاهت و اجتهاد امت اسلام بود؛ هنوز هم تعالیم، معارف، سیره، اندیشه و اجتهاد او در دنیای اسلام حقیقتی جاری از یک فقه پویا را نشان می‌دهد.

مسیح کردستان بیرق‌دار یک جهاد سخت بود

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری سردار عارف و مسیح کردستان، اظهار داشت: این شهید اسوه اخلاق، فضیلت، تقوا و بیرق‌دار یک جهاد سخت و یک شهید بزرگ در زمره شهدای عالی‌مقام اسلامی از دیگر چهره‌های شاخص لرستان است.

وی با اشاره به سایر شهدای لرستان از لشکر ۸۴ خرم‌آباد، دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انتظامی، افزود: بنده با برخی از این شهیدان آشنا بوده‌ام و زندگی کرده‌ام.

جوانان لرستانی در تعقیب دشمن زبانزد بودند

سرلشکر سلامی با تصریح به اینکه “سردار شهید نعمت‌الله سعیدی از زمره شهیدانی است که بنده افتخار زندگی‌کردن کنار او را ماه‌ها داشته‌ام”، عنوان کرد: این شهید، جوانی آراسته، منظم، باتقوا، باایمان، سلحشور، طناز، شوخ‌طبع، بانشاط و با روحیه بودند.

وی بیان کرد: بنده با جوانان لرستانی در دوران دفاع مقدس در جهادِ سختی‌ها، شکستن خطوط مین، پشت‌سر گذاشتن میادین مین و فراری‌دادن و تعقیب دشمن همراه بوده‌ام.

.

لرستان دین خود را به اسلام و کشور با زیباترین حماسه ادا کرد

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اظهار اینکه لرستان دین خود را به اسلام و کشور با زیباترین حماسه ادا کرده‌‍ است، گفت: فرزندان این سرزمین قلب‌های مطمئن، دل‌های مستحکم، قدم‌های ثابت و دست‌هایی بلند داشتند که برای در هم شکستن دشمنان هم در جنوب و هم در غرب کشور می‌جنگیدند.

وی ابراز کرد: ۶۵۵۵ شهید حجت واضحی بر بیعت و وفاداری، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار مردم لرستان است و من مفتخرم که امروز به پابوس خانواده‌های عزیز این شهیدان مشرف شدم.

سردار سلامی با بیان اینکه “حضور بین خانواده‌های شهدای لرستان زیباترین نشان افتخار است که نصیب بنده حقیر شده است”، اظهار داشت: امروز در این فضای عطرآگین و سرشار از رایحه دل‌انگیز شهیدانمان با خانواده‌های شهدا ملاقات می‌کنم.

شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند

وی با تأکید به اینکه صبر خانواده‌های شهدا، توکل آنان، نجابتشان، آرامش و رضایتشان عنصر اصلی ترویج روح شهادت در جامعه است، افزود: معامله بزرگی که خانواده‌های شهدا با خدا کردند، زیباترین معامله است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند، به لقای الهی پیوستند و در مظهر جمال حق بی‌واسطه روزی‌خوار شدند و از زندگی دنیا چشم پوشیدند تا حیات ابدی و جاودانه پیدا کنند.

وی بیان کرد: شهیدان به آرزوی خویش رسیدند و جان خویش و نفس خویش را فدای اسلام کردند تا اسلام سرافراز باقی بماند تا کفار نتوانند بر سرنوشت مسلمانان تسلط یابند؛ این کار بزرگی بود و الی‌الابد شعاع تصویر جاودان شهادت آنان خواهد درخشید.

شهادت هیچ‌وقت کهنه، کم‌تأثیر و فراموش نمی‌شود

سردار سلامی با تصریح به اینکه شهادت هیچ‌وقت کهنه، کم‌تأثیر و فراموش نمی‌شود، گفت: شهید فراموش نمی‌شود و خداوند به او حیات ملکوتی بخشیده است؛ شهدا به آرزوی خود رسیدند و جان خود را فدا کردند، اما خانواده‌های شهدا جانِ جان خود را فدا کردند.

وی ابراز کرد: امام علی(ع) هرگاه به سفر برای جهاد می‌رفت می‌گفتند که «خداوندا، من اکنون که به جهاد می‌روم از اندوه بازگشت و از اینکه با منظره بدی از فرزندان و عائله‌ام روبه‌رو شوم به تو پناه می‌برم و تو همراه من در سفر و جانشین من در خانواده هستی».

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا خود متکفل خانواده‌های شهیدان است و می‌فرماید که هیچ‌کس این خصوصیت را ندارد که در سفر همراه من و در خانه جانشین من باشد، بنابراین این یک افتخار بزرگ برای خانواده شهداست.

ما در صحنه نابرابری جنگیدیم

وی ابراز کرد: اگر سرزمین ما ماند؛ اگر اسلام ماند و درخشید و تشکیل حاکمیت داد و به قدرت رسید و احکام الهی فرصت پیاده‌شدن یافت و صدای زیبای اذان بر مناره‌های مساجد جاری شد و قرآن تلاوت شد و اسلام آمد تا جوانان ما و همه جامعه ما از آن اسارت و از بردگی و ذلت و انحراف و ابتذال نجات یابد و از وادی ظلمت به نور هدایت شود، از درخشش شهیدان بود.

سردار اسلامی عنوان کرد: ما در صحنه نابرابری جنگیدیم و دشمنان براساس محاسبات رایج و معمول باید پیروز می‌شدند و باید سرزمین ما را اشغال می‌کردند و تاریخ ما را باید دوباره می‌نگاشتند و ما را در میدان بردگی مدرن به اسارت می‌گرفتند.

شهدا از هیبت امپراطوری‌های بزرگ نترسیدند

وی گفت: دشمنان در صحنه نابرابر باید فرهنگ غرب را در جامعه ما ترویج می‌کردند و باید حجاب، نماز، عفاف، اخلاق، کرامت انسان، حرّیت و شرف ما را دوباره دستخوش سیطره سیاسی خود می‌کردند، اما شهدا در میدان نابرابر پا به عرصه جنگ گذاشتند؛ از هیبت امپراطوری‌های بزرگ نترسیدند و از میدان‌های مین مردانه عبور کردند و از اجسام خویش گذرگاهی برای عبور رزمندگان ساختند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه “شهدا کشور ما را از خطر ذلت و اسارت دوباره نجات دادند تا بر این سرزمین نظام الهی حکومت کند”، گفت: تکلیف ما در این دنیا این است که ارزش‌ها، فضائل، حدود و احکام الهی را در سرزمینمان جاری کنیم.

قلوب مردم سرشار از ارادت به شهیدان است

سردار سلامی ابراز کرد: شهیدان برای ما تاریخ ساختند، پیروزی‌های شگفت‌انگیز خارج از تصور ساختند و قدرت ایمان را مقابل سلاح به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: شهیدان نشان دادند که گروه اندک اگر به‌اذن خدا وارد میدان شوند به گروه کثیر هرچند به قدرت‌های بزرگ عالم متکی باشد پیروز خواهند شد؛ اثبات این آیه الهی «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن اللَّه» کاری بود که شهیدان ما انجام دادند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید به اینکه “هرگز تاریخ چنین شکوهی از پیروزی، تجلی ایمان، عشق عاشورایی و عمل عاشورایی را ندیده است”، افزود: آنچه این امت در این دوره انجام داد بی‌مثال و بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: موجودیت ما، هویت ما، شخصیت ما، پیشرفت ما، استقلال ما، آزادی ما و شخصیت سیاسی کشور ما مدیون خون پاک شهیدان است و به‌همین دلیل خیابان‌ها پرطراوت است و خانه‌ها پرنشاط و معنویت است و قلوب مردم سرشار از ارادت به شهیدان است.

ماجرای غزه امتدادی از ‌تقابل بین اسلام و کفر در عصر حاضر است

سردار سلامی با تأکید بر برگزاری کنگره‌های شهدا و انتقال پیام شهیدان به نسل جوان، خاطرنشان کرد: ما فقط با فرهنگ جهاد و شهادت است که می‌مانیم و راه سعادت مسلمانان از حضورشان در میدان‌های نبرد می‌گذرد، چون دشمنان نمی‌خواهند درخشش نور خدا را ببینند.

وی گفت: تاریخ ۴۵ساله جمهوری اسلامی نشانگر این واقعیت است که دشمنان اسلام امروز در قامت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی می‌جنگند و می‌خواهند که ما از دین خود دست برداریم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث غزه، تصریح کرد: ماجرای غزه امتدادی از ‌تقابل و ضلعی از اضلاع هندسه جهانی و تقابل بین اسلام و کفر در عصر حاضر است.

ضربت طوفان‌الاقصی استثنایی و بی‌نظیر بود

سردار سلامی با تصریح به اینکه ضربتی که دشمن در عملیات طوفان‌الاقصی خورد غیرمنتظره، استثنایی و بی‌نظیر بود، ادامه داد: این عملیات کاملاً غافلگیرکننده بود و همه را غافلگیر کرد و دوباره ایمان به صحنه آمد.

وی با طرح این پرسش که “چرا رژیم صهیونیستی عکس‌العمل‌های دیوانه‌وار را امروز نشان می‌دهد؟”، افزود: این عکس‌العمل نشان می‌دهد هیچ عقلی بر رفتار آنان و بزرگانشان از رئیس‌جمهور آمریکا گرفته تا فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی حاکم نیست و آنان به‌طور کامل تعادل ذهنی خود را از دست داده‌اند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه “دشمنان امروز سرگردان، دستپاچه، عجول و مضطرب هستند و آرامش ندارند و خسته و شکست‌خورده‌اند”، عنوان کرد: آمریکا بیش از چهار دهه است در اقصی نقاط عالم اسلام خنجرهای زهرآگینی را بر پیکر اسلام فرو برده است.

حضور رژیم صهیونیستی ‌جهان اسلام را با بحران‌های سخت روبه‌رو کرد

وی با بیان اینکه آمریکا هر چند وقت یک بار بخشی از پیکر امت اسلامی را خونین و عزادار می‌کند، اضافه کرد: آمریکا در یک جا رژیم صهیونیستی را در پهلوی امت اسلامی کاشته است و حضور این رژیم به‌لحاظ جغرافیایی و راهبردی هیچ منطقی جز منطق ایجاد سرپل برای تسخیر جغرافیای سیاسی عالم اسلام و ناامن‌کردن مناطق امت اسلامی ندارد و تا اسرائیل است شرارت از آسمان و زمین می‌بارد.

سردار سلامی با تأکید به اینکه حضور رژیم صهیونیستی در منطقه درصدد است که جهان اسلام را با بحران های سخت روبه‌رو کند، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند نوامیس مسلمانان را آواره کنند و شهرها را در هم بکوبند.

آمریکایی‌ها و متحدان یاد گرفته‌اند که خوب شکست بخورند

فرمانده‌کل سپاه عنوان کرد: حماسه باشکوه شهدای ایران اسلامی در دفاع مقدس اجازه نداد که دشمنان در نقطه آغاز، قوی‌ترین امت اسلامی را در هم بشکنند و با شکستی مفتضحانه ایران اسلامی را ترک کردند، اما جنگ تمام نشد و دشمنان صحنه‌های دیگر را فعال کردند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و متحدان یاد گرفته‌اند که خوب شکست بخورند و آنان درس‌های خوبی از فرار، عقب‌نشینی و شکست آموخته‌اند و سفره گستره سیطره سیاسی آنان در افغانستان و عراق با رشادت و دلاوری مردان بزرگی چون شهید سردار قاسم سلیمانی تنگ شد، اما باز هم دست‌بردار نیستند.

وی به تعبیری از امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان اینکه «خرمگس در آخرین لحظه‌های عمرش بیشترین سروصدا را به‌راه می‌اندازد!» گفت: صهیونیست‌ها تا امروز تصور می‌کردند که شب‌ها آرام می‌خوابند و فلسطینی‌ها مضطرب در انتظار تخریب خانه‌هایشان توسط بالگرد یا بولدوزرها با مواد منفجره هستند، اما این‌ها ناگهان متوجه شدند به آنچه که تکیه کرده‌اند بسیار سست است.

داستان‌های ساختگی اسرائیل فروریخت

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شهروندان رژیم صهیونیستی آرام می‌خوابیدند، چون تصور می‌کردند یک دستگاه اطلاعاتی مخوف، مهیب و گسترده از آن‌ها دفاع می‌کند و تصور می‎کردند که ارتش مجهز و مسلح به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها نجات‌بخش آنان است.

سردار سلامی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی فکر می‎کردند که تکیه بر آمریکا آن‌ها را از هر تهدیدی مصون نگه می‌دارد، اما در بامداد ۱۵ مهرماه همه چیز در هم شکسته شد و تمام آن رؤیاها و داستان‌های ساختگی فروریخت.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها متوجه شدند که خطوط اول آن‌ها در هم شکسته شده‌است، افزود: غزه‌ای‌ها در گام اول بیش از مساحت غزه را از صهیونیست‌ها بازپس گرفته بودند، فلسطینی‌ها خوب پیش رفتند و نشان دادند که اینجا دیگر میدانی برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی نیست.

شکست سنگین و غیرقابل ترمیم اسرائیل

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در باریکه‌ای زندگی می‌کند که گاه عرض آن ۱۴ کیلومتر است و فقط یک عملیات بیت‌المقدس ما کافی است تا او را کامل بشکند.

وی بیان کرد: هر روز یک مقام بلندپایه بلندپایه اروپایی و آمریکایی در  سرزمین‌های اشغالی حاضر می‌شوند؛ این‌ها برای چیست؟ آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند آن شکست سنگین و غیرقابل ترمیم را با بمباران‌های مردمان بی‌دفاع جبران کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: کشتن کودک هرگز پیروزی نیست؛ جنایت است و شکست را نمی‌توان با جنایت جبران کرد و اسرائیلی‌ها شکست‌خورده برمی‌گردند، چون زمین میدان رهاورد مردان باایمان و نه مردان سست‌عنصر و حریص‌ترین مردمان به زنده‌ماندن هستند.

اگر صهیونیست‌ها به این منطقه بیایند، بلعیده خواهند شد

وی با بیان اینکه زمین نقطه قوت فلسطینی‌ها است و اگر صهیونیست‌ها به این منطقه بیایند، بلعیده خواهند شد، اضافه کرد: غزه همانند عصای موسی است و هرچه را آن‌ها بافته‌اند، خواهد بلعید؛ غزه مدفن سیاست، راهبرد و قدرت همه آن‌هایی است که دست‌به‌دست هم داده‌اند تا چند هزار کودک را بکشند و بر کودکان غزه چیره شوند.

سردار سلامی تصریح کرد: کودکان غزه تسلیم نمی‌شوند؛ آن‌ها مردان بزرگ آینده این سرزمین خواهند شد، آن‌ها میدان جهاد را تجربه خواهند کرد، غزه مقاوم می‌ماند و صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را از فلسطین قهرمان خواهند خورد.

/۶۴۴/.+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا