Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
فسخ قرار داد با شرکت مجری ممیزی املاک رشت/افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

فسخ قرار داد با شرکت مجری ممیزی املاک رشت/افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در بیستمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه در راستای تنویر افکار عمومی و پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها است و از جانب تمامی اعضای شورای رشت از تمامی هیات‌های مذهبی به واسطه برگزاری برنامه‌های عزاداری در ایام فاطمیه در رشت کمال تشکر داریم. 

شورای رشت بهترین کارگروه تخصصی رفع مشکلات شهر
محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به دیدار اخیر اعضای شورای اسلامی شهر رشت با استاندار گیلان به عنوان مقام عالی دولت افزود: مباحث خوبی در این دیدار پیرامون موانعی که در مسیر توسعه رشت از گذشته تا به امروز قرار دارد به اطلاع استاندار گیلان رسانده شد و وی در انتهای جلسه با بیان اینکه بهترین کارگروهی که می‌تواند در آن به لحاظ تخصصی پیرامون رفع مشکلات رشت تشکیل دهیم همین اعضای شورای اسلامی شهر رشت هستند و در همان جلسه دستوراتی را نیز به معاونت‌های مختلف استانداری توسط استاندار ابلاغ شد که ان شاا با اجرایی شدن این تاکیدات موانع پیش روی توسعه شهر رشت به سهولت برطرف شود. 

شهردار رشت از حواشی پرهیز کند
وی با بیان اینکه در دیدار اخیر با استاندار گیلان برخی از رسانه‌ها مباحثی را پیرامون ورود استاندار گیلان به طرح سوال از شهردار رشت مطرح کردند، تصریح کرد: شورای رشت پیش از موضوع طرح سوال خواستار دیدار با استاندار گیلان بود و وی در این دیدار هیچ تاکیدی مبنی بر اینکه شورا از طرح سوال شهردار رشت منصرف شود مطرح نکرد و از شخص شهردار رشت و تیم رسانه‌ای وی انتظار داریم که به مشکلات مردم بپردازند و یقینا شورا به وظایفش آشنایی کامل دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه دستگاه‌های نظارتی به عملکرد شورا نیز ناظر هستند، بیان کرد: شهردار رشت از حواشی پرهیز و به وظایفش عمل کند و یقینا شورای ششم رشت نیز به وظایف قانونی‌اش عمل می‌کند و دستگاه‌های نظارتی نیز به اعمال شورا دقت و توجه دارند. 

کارگرنیا با اشاره به اجرای ممیزی املاک در رشت تصریح کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت موضوع اجرای ممیزی املاک در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت اما به دلیل‌عدم پرداختن به این موضوع مهم که می‌تواند به منبع درآمد پایدار برای رشت تبدیل شود در نهایت شهردار وقت استیضاح و برکنار شد. 

فسخ قرار داد با شرکت مجری ممیزی املاک در رشت
وی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای ششم رشت نیز بار دیگر موضوع ممیزی املاک مطرح شد، افزود: قرار بود این طرح به صورت منطقه‌ای و از محله پستک رشت آغاز شود اما متاسفانه با گذشت حدود سه ماه از زمان آغاز این طرح همچنان در نقطه صفر هستیم و از شهردار رشت می‌خواهم حداکثر طی مدت زمان یک ماهه ممیزی املاک را تعیین تکلیف کند و در غیر این صورت با شرکت مجری فسخ قرار داد کند. 

عدم پایبندی شرکت مجری جمع آوری پسماند خشک رشت به تعهداتش
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به جمع آوری زباله‌های خشک در سطح رشت اشاره کرد و گفت: قرار بود در سال گذشته ۵۵ کانکس جمع آوری زباله خشک در ۵۵ محله رشت توسط شرکت مجری ایجاد شود تا شهروندان بتوانند زباله‌های خشک را به آن کانکس‌ها تحویل دهند و با این اقدام معضل پسماند رشت تا حدودی کنترل و برطرف شود. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه در اجرای برخی از پروژه‌ها شاهد مماشات شهرداری هستیم، افزود: شرکت مجری پسماند خشک متاسفانه طی این مدت به هیچ کدام از تعهداتش پایبند نبوده و کانکس‌های اعلام شده نیز احداث نشده است و انتظار داریم شهرداری رشت در این باره پیگیر و پاسخگو باشد. 

رشت میزبان پیکر پاک شهدای گمنام
وی با اشاره به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در رشت بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکر پاک این شهدای گرانقدر هستیم و در این راستا به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برنامه‌هایی در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌شود. 

افزایش چند برابری ارزش منطقه‌ای موجب تحمیل هزینه به شهروندان می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع افزایش چند برابری ارزش منطقه‌ای در رشت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: این افزایش قیمت درشان دولت و شورایی که عنوان انقلابی دارند نیست و این اقدام موجب تحمیل هزینه به شهروندان بالاخص اقشار آسیب‌پذیر شهر می‌شود. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه افزایش ارزش منطقه‌ای موجب فراری شدن مردم از قانون می‌شود، افزود: افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند قادر به ساخت و ساز نیستند و ملک خود را در اختیار یک سازنده قرار می‌دهند و بنابراین با تحمیل چنین هزینه‌هایی هیچ نفعی عاید مردم نمی‌شود. 

موافقت عضو شورای رشت با افزایش ارزش منطقه‌ای در رشت
سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام موافقت با افزایش ارزش منطقه‌ای در رشت اظهار کرد: چند سالی است که ارزش منطقه‌ای رشت افزایش پیدا نکرده است و ارزش منطقه‌ای رشت در مقایسه با دیگر کلان شهرهای کشور بسیار پایین است. 

پس از توضیحات ارائه شده در نهایت با موافقت ۱۰ عضو شورا، با افزایش ارزش منطقه‌ای رشت در سال ۱۴۰۱ موافقت شد. 

عدم حمایت حوزه مدیریت شهری رشت از رانندگان تاکسی
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت افزود: سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت باید تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی را به سیستم هوشمند مجهز کند تا از بابت پول خردها مشکلی پیش نیاید. 

کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم رشت پیگیر کارت شهروندی بود، گفت: شهروندان با این کارت می‌توانند برای همه موارد از جمله کرایه تاکسی، سوپر مارکت‌ها و غیره استفاده کنند و نباید به واسطه فقدان پول خرد به شهروندان هزینه مضاعف تحمیل شود. 

وی با تاکید به اینکه حوزه مدیریت شهری رشت در حوزه حمل و نقل باید برای شهروندان هزینه کند، بیان کرد: متاسفانه حوزه مدیریت شهری رشت هیچ گونه حمایتی از رانندگان تاکسی انجام نمی‌دهد و سعی دارد فشار را به روی شهروندان بیاندازد. 

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی واقعا با مشکلات معیشتی فراوانی مواجه هستند، تصریح کرد: معتقدم نباید حوزه مدیریت شهری رشت کم کاری‌ها وعدم حمایت از ناوگان تاکسی رانی را از جیب مردم پرداخت کند. 

افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی در همه حال در کنار دیگر ناوگان عمومی شهر مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: رانندگان تاکسی مورد بی‌مهری مدیریت شهری قرار گرفته‌اند و تورم افسار گسیخته آنان را کلافه کرده است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه همه‌ساله موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در آذر ماه در رشت انجام می‌شد، افزود: تقاضا دارم همکاران شورایی با افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت موافقت کنند. 

اعضای شورای شهر رشت با افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت موافقت کردند. 

رشت ازعدم ثبات مدیریتی متضرر شده است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیرامون طرح سوال از شهردار رشت مباحثی در فضای مجازی و بین شهروندان مطرح شد که لازم است به آن بپردازم، اظهار کرد: با رصد عملکرد شوراهای ادوار گذشته به این نتیجه رسیدیم که شهر رشت ازعدم ثبات مدیریتی به شدت متضرر شده است. 

سید حسین رضویان به جایگاه رشت در گذشته‌های نه چندان دور اشاره کرد و گفت: با بررسی عملکردهای گذشته میبینیم که در گذشته افرادی برای دوران کوتاه مدت در جایگاهی قرار گرفته و پس از پرداخت چند ماه حقوق و دستمزد در نهایت برکنار شده‌اند. 

وی با تاکید به اینکه با حفظ‌شان نظارتی شورا، چنانچه شهرداری در رشت خلافی انجام دهد، بنده در مقابلش می‌ایستم، افزود: باید به فکر تعالی رشت باشیم و ما شهری می‌خواهیم که در آن خواست و اراده مردم مورد توجه باشد. 

با موافقت اعضای شورای رشت، جلسه طرح سوال از شهردار رشت در روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا