زنجان

فعالیت ۵۵۰ سایت و کسب و کار آنلاین در زنجان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حامد سرائی در دیدار زیرمجموعه وزارت ارتباطات با استاندار زنجان با اشاره به اینکه تجارت الکترونیکی یکی از نمودهای عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصاد و شاید به تعبیری مهم‌ترین نمود آن است، اظهار کرد: تجارت الکترونیکی بسیاری از محدودیت‌های ذاتی تجارت سنتی را از بین برده است و عملا نه تنها فرم و شکل ظاهری تجارت را، بلکه محتوا و ماهیت امر تجارت را دچار دگرگونی و تغییر ساختاری عظیمی کرده است.

 وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی برای جلب اعتماد مشتریان، داشتن ای نماد است. وقتی کسب و کاری دارای لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی باشد، راحت‌تر می‌تواند اعتماد مشتریان فروشگاه خود را جلب کند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اهمیت و تاثیر کسب و کارهای آنلاین را برای توسعه جامعه امروزی و افزایش سطح رفاه مردم غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی باید در سطح استان افزایش یابد، اظهار کرد: تعداد ۱۱۵ شرکت و ۳۹ فروشگاه عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان هستند که ۵۰ مشاور حقیقی و حقوقی با عضویت در این سازمان به فعالیت مشغول و ۱۲ شرکت دانش بنیان در حوزه ICT نیز هم اکنون فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط خاص مانند شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مکرر مراکز تجاری و بازرگانی می‌شود، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی مهم‌ترین بستر برای رفع نیازهای تجاری طیف زیادی از جامعه است و از این رو ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی خواهد بود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تعداد کسب و کارهای آنلاین استان را که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند را ۲۸۷ مورد برشمرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا، یکی از هدف‌ها و برنامه‌هایی که در استان مورد توجه قرار گرفت توسعه تجارت الکترونیک و افزایش بازدهی این بنگاه‌ها بود که مجموعه وزارت در استان همچون زیر ساخت استان با افزایش پهنای باند و پست استان با عمل جهادی در توزیع مرسولات خرید اینترنتی، گام مهمی در این امر برداشتند.

سرائی افزود: توسعه کسب و کارهای حوزه ICT با مشارکت، همه سازمان‌های اثرگذار در  کسب و کارهای ICT نظیر پارک‌های علم و فناوری و جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی، اداره تعاون، فنی و حرفه ای، دانشگاه‌ها، سازمان صنعت و معدن، سازمان نصر، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و … انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کسب و کار نباید منوط به داخل کشور  باشد، بلکه می توان با انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با کشورهای دیگر راهی برای صادرات نرم افزار و خدمات فنی – مهندسی ایجاد کرد که زمینه برای انتقال دانش و ثروت به کشور باشد و محصولات با کیفیت ایرانی در معرض نمایش گذاشته شود.

در ادامه محسن افشارچی استاندار زنجان بر پیشبرد پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا و سنجش میزان رضایت مشترکین از کیفیت اینترنت و سرویس دریافتی تاکید کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-23 10:05:32

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا