خوزستان

فعال کردن ارتباط حمل و نقلی میان بندر خرمشهر و کویت در دستور کار قرار گرفت

نوراله اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر، با اشاره به پتانسیل بندر خرمشهر، اظهار کرد: بندر خرمشهر از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است، در پیش از جنگ تحمیلی ظرفیت این بندر پرآوازه نزدیک به ۵ میلیون تن بود که امروز این ظرفیت دو برابر شده و به ۱۰ میلیون تن رسیده است. 

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از ظرفیت بندر استفاده شده است، عنوان کرد: نزدیک به ۹۰ درصد از این امر در حوزه صادرات بوده است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر تمام ظرفیت‌های زیرساختی را برای فعالیت تجار و بازرگانان فراهم کرده و این آمادگی را دارد که تمامی موانع را برای تسهیل امر این فعالان به عنوان حلقه‌های زنجیره تامین رفع کند. 

وی با اشاره به ظرفیت مهم موجود در میان کشورهای همسایه به ویژه کویت برای ارتباط با بندر خرمشهر، گفت: این نوید را به صادرکنندگان می‌دهم که با تاکیدات ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال فعال کردن ارتباط ویژه بندر خرمشهر با کشور کویت هستیم که امیدواریم در آینده یک ترافیک خوبی در حوزه حمل و نقل میان بندر خرمشهر و کویت ایجاد شود چرا که این ظرفیت در بندر خرمشهر موجود است. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در رابطه با مطالبه بازرگانان و تجار در مورد اجرای تخفیف در تعرفه‌ها، گفت: بندر خرمشهر برای تدوین تعرفه‌های جدید پیشنهادهای کارآمد و مشوقی را برای سازمان بنادر ارسال کرده که خوشبختانه با کلیات آن موافقت شده است و بندر خرمشهر به نوبه خود این موضوع مهم را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا