خراسان شمالی

غُرش کامیون‌ها در معابر شهر گرمه/وقتی شهردار و شورای شهر پاسخ‌گو نیستند

به گزارش برگزیده های ایران از گرمه، این شهرستان با بیش از ۶۰۰ کامیون به‌عنوان قطب کامیون داران استان معرفی‌شده است، به‌طوری‌که تعدادی زیادی از خانواده‌های این شهر یا به شغل کامیون داری و رانندگی در دل جاده‌ها مشغول هستند و یا با مشاغل مکانیکی و شغل‌های وابسته به آن در داخل شهر امرارمعاش می‌کنند.

در کنار مزایای این خودروهای سنگین، برخی معایب باعث گلایه مردم شده است و شهروندان گرمه‌ای خواستار توجه بیشتر به این مشکل شهری هستند. تردد غول‌های سنگین در معابر شهری باعث به خطر افتادن جان و مال مردم شده است و گویا در شهر هیچ مسئولی برای مدیریت این بخش وجود ندارد و رانندگان قانون شهری را زیر پا گذاشته و خودروهای خود را مقابل منزل پارک می‌کنند.

عبور کامیون‌ها از درون شهر آسایش را از مردم سلب کرده

تخریب آسفالت خیابان‌ها از مهم‌ترین خساراتی است که ورود کامیون به شهر به دنبال دارد، این در حالی است که همه‌ساله هزینه‌های زیادی برای ترمیم آسفالت معابر به مردم تحمیل می‌شود. تردد ماشین‌های سنگین در سطح شهر امنیت و آرامش را از شهروندان سلب کرده و مردم در این شهر مجبور هستند شب‌ها و ساعات اولیه صبح را با صدای گوش‌خراش ناشی از کامیون‌ها سپری کنند.

ماه گذشته بود که به دلیل سهل‌انگاری یک راننده، کامیون روشن بدون سرنشین حرکت کرد و به دیوار سوپرمارکتی در محله آموزگار گرمه برخورد کرد. حادثه مذکور خسارت مالی را برای یک شهروند  در پی داشت و  اگر این ماشین به یک شهروند می‌خورد چه کسی باید پاسخگو می‌شد؟

 مسئولان باید نسبت به عدم تردد و پارک ماشین‌های سنگین در داخل شهر همت کنند تا این خودروها بلای جان و مال مردم نباشد.

رانندگان هم دلایل خودشان را دارند

رانندگان گرمه‌ای نیز دلایل خودشان را برای این موضوع دارند، به گفته یکی از رانندگان، ماشین‌ها را مقابل منزل پارک می‌کنند و حتی با آب حیاط ماشین را در کوچه تمیز می‌کنند و ماشین خود را با خودرو سواری همسایه یکی می‌دانند، آن‌ها معتقد هستند ماشین با بار که کنار منزلشان پارک باشد امنیتش بیشتر است چون شبانه چندین بار به آنم سرمی زنند و نگران سرقت بار نیستند.

آن‌ها حتی نگرانی از پرداخت جریمه هم ندارند چون مبلغ جریمه از مبلغی که خسارت به ماشین و یا بارشان زده شود بسیار کمتر است. در این شهر فقط روزها تردد از خیابان انقلاب را ممنوع است که رانندگان هم اجرا می‌کنند.

گویا برایشان پارک و تردد در سایر خیابان‌ها که عبور و مرور مردم کمتر است هیچ منعی ندارد. شاید اگر پارکینگ اختصاصی با تجهیزات کامل  برای کامیون‌های سنگین باشد، رانندگان ماشین‌هایشان را به پارکینگ هدایت می‌کنند.

هرچند تعاونی کامیون داران پارکینگ ماشین‌های سنگین دارد اما گویا پارکینگ تعاونی کامیون داران فقط برای اعضای تعاونی در نظر گرفته‌شده و مابقی کامیون‌ها اجازه ورود را ندارند به همین دلیل بقیه رانندگان  مجبور هستند ماشین‌هایشان را به داخل شهر برده و مشکلاتی را برای ساکنان محله خود ایجاد کنند.

فاصله پارکنگ فعلی با شهر گرمه زیاد است

جواد محمودیان، مسئول تعاونی کامیون داران گرمه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در این شهرستان اظهار کرد: پارکینگ موجود ظرفیت حدود ۲۰۰ دستگاه کامیون را دارد درصورتی‌که شهر گرمه حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون سنگین و سبک دارد.

وی افزود: فاصله پارکینگ موجود تا شهر زیاد است و رانندگانی که دیروقت از سرویس برون‌شهری برمی‌گردند با مشکل آژانس مواجه هستند و با کامیون به منزل می‌روند.

مسئول تعاونی کامیون داران گرمه ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مسئولین مربوطه قطعه زمینی به انجمن رانندگان واگذار کنند تا نسبت به احداث پارکینگ مناسب اقدام شود.

گفتنی است شیر الله اسدی سرپرست شهرداری گرمه و علی بداغی رئیس شورای اسلامی گرمه علی‌رغم پیگیری پاسخگوی خبرنگار ما نبودند.

و در نتیجه!

اگر مدیران وقت نسبت به ایجاد پارکینگ ویژه کامیون‌ها در گرمه همتی داشته باشند و از طرفی نیز آژانس شبانه‌روزی در گرمه فعال شود تا رانندگان به‌راحتی کامیون‌های خود را در پارکینگ گذاشته و به داخل شهر بدون کامیون تردد کنند قطعاً این مشکل بزرگ شهر خل خواهد شد.

انتهای پیام/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا