کرمانشاه

احداث ٢ هزار و ۴۴٠ فضای آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمانشاه  

احداث ٢ هزار و ۴۴٠ فضای آموزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کرمانشاه  

به گزارش خبرگزاری برگزیده کرمانشاه، سلمان محمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه (یازدهم بهمن ماه) در آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی که همزمان با مدارس سراسر کشور به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم استانی در دبیرستان استقلال با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت کشور ما در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۶ میلیون نفر بود که هم اکنون به ۸۹ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: حدود ۵۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنیا آمدند و سال‌های قبل از انقلاب را درک نکرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه داریم در خلال برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر وضعیت قبل و بعد از انقلاب را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۴۳ حضرت امام (ره) با وجود تهدیداتی که می‌شد افشاگری‌ها را ادامه می‌داد و با دست خالی امام و با حمایت و پشتوانه مردم و نوجوانان مقابل رژیم ستم‌شاهی ایستاد.

این مقام مسئول عنوان کرد: حضرت امام (ره) دوازدهم بهمن ماه ۱۳۵۸ نظام جمهوری اسلامی ایران را به رأی مردم گذاشتند و گفتند که مردم خودشان باید نظام جمهوری اسلامی ایران را تعیین کنند که در نتیجه ۹۹ درصد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

وی گفت: دستاورد نظام جمهوری اسلامی این است که چله دوم انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران مقتدر به رهبری مقام معظم رهبری و با پشتوانه مردم مقتدر تر از گذشته این مسیر را با شتاب بیشتری به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی که با ظهور امام زمان (عج) شکل خواهد گرفت و تعیین تکلیف کند.

محمدی ابراز کرد: در ابتدای انقلاب ۹۳۶ مدرسه در استان کرمانشاه داشتیم اما در حال حاضر به این عدد ۲ هزار و ۴۴۰ فضای آموزشی دیگر اضافه شده و ۱۳ هزار کلاس درس به سه هزار کلاس در ابتدای انقلاب نیز افزوده شده و سرانه آموزشی به ازای هر دانش آموز به ۶/۴ متر مربع رسیده است امروز مدارسی داریم که به برکت خون شهدا با یک دانش آموز و یک معلم مشغول فعالیت است.

وی تشریح کرد: حدود ۱۰۳ هزار متر مربع فضای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش داریم در حالی که ابتدای انقلاب تنها سه هزار متر مربع داشتیم در ابتدای انقلاب تنها ۴۷ درصد جمعیت کشور باسواد بودند اما در حال حاضر این عدد به ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: جمهوری اسلامی زمینه حضور بانوان در جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی را فراهم کرده است و قبل از انقلاب فاصله باسوادی زنان و مردان ۲۶ درصد بود اما این عدد در حال حاضر به ۱۰ درصد رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از سنگرهایی که باید فتح شود حضور باشکوه مردم در یازدهم اسفند ماه پای صندوق های رای خواهد بود و باید شرایطی را فراهم کنیم که یک حضور حداکثری در این انتخاب رقم بخورد و رای اولی‌ها می‌توانند حضور چشمگیری در پای صندوق های رای داشته باشند.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا دامن نظام جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های سیاسی آلوده نشود و کسی حق ندارد از امکانات آموزش و پرورش علیه کسی استفاده کند.

این مقام مسئول گفت: ما وظیفه داریم که شرایطی را برای همه مردم از جمله دانش آموزان و اولیای آن‌ها محیا کنیم تا با تجمع پرشوری به پای صندق رای بیایند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا