کردستان

آغاز طرح هوشمندسازی قرنطینه در سنندج/سقز و بانه در وضعیت قرمز کرونا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، با وجود اینکه زمزمه‌های از هشدار شیوع موج ششم کرونا در برخی از استان‌های کشور شنیده می‌شود اما کردستان همچنان در پیک پنجم این بیماری قرار دارد.

به گفته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان علت تداوم وضعیت قرمز کرونا و همچنین پیک پنجم کرونا در استان پایین بودن میزان واکسیناسیون و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان است.

فرزین رضاعی در خصوص شروع پیک ششم کرونا در استان کردستان اظهار کرد: درحال حاضر دو شهرستان سقز و بانه جزو ۱۶ شهرستان وضعیت قرمز کرونا در کشور هستند.

وی افزود: در کل کشور شواهدی از جمله افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس نشان می‌دهد که هشدار جدی برای شروع پیک ششم این ویروس در کشور وجود دارد.

رضاعی بابیان اینکه شهرستان سنندج امروز از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است بیان کرد: ضروری است تا همشهریان همچنان علاوه بر تزریق واکسن از حضور در مکان‌های عمومی بدون ماسک جلوگیری کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در حال حاضر ۶۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در کردستان اقدام به تزریق دز اول و تنها ۳۲ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رضاعی بابیان اینکه میزان واکسیناسیون در کردستان نسبت به سایر استان‌ها ۵ تا ۶ درصد کمتر است، گفت: تا زمانی که درصد واکسیناسیون مردم استان به ۷۰ درصد نرسد ما وضعیت را مطلوب نمی‌دانیم.

وی افزود: همچنین بنا به تصمیم کمیته علمی کرونا، اجرای آزمایشی طرح “هوشمند سازی قرنطینه ” در ۳ استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین آغاز شده است.

رضاعی با اشاره به اینکه این طرح امروز فقط در استان قزوین به اجرا درآمده افزود: طرح “هوشمند سازی قرنطینه ” در استان‌های کردستان و آذربایجان غربی هنوز به دلیل مشکلات اتصال سامانه‌های مربوط به وزارت بهداشت با وزارت کشور به اجرا درنیامده است.

وی در خصوص آمار افراد مبتلابه قارچ سیاه در استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۱۳ نفر بر اثر مبتلابه بیماری قارچ سیاه در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز همان ۴ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین بیان کرد: خوشبختانه با تلاش زیادی موفق به تأمین داروهای بیماران مبتلابه قارچ سیاه شده‌ایم و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۹/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا