اخبار روز

تشکر رئیس جمهور از نخست وزیر عراق بابت برگزاری موفقیت آمیز زیارت اربعین

تشکر رئیس جمهور از نخست وزیر عراق بابت برگزاری موفقیت آمیز زیارت اربعین

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق اعلام کردند، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران توسعه روابط بین دو کشور را بررسی و رئیس جمهور ایران بابت برگزاری موفقیت آمیز مراسم زیارت اربعین از سودانی تشکر کرد. 

در این بیانیه آمده است، رئیس شورای وزیران عراق امروز تماسی تلفنی از رئیس جمهوری اسلامی ایران آقای ابراهیم رئیسی دریافت کرد، در ابتدای این تماس آقای رئیسی مراتب تشکر خود را از دولت و ملت عراق بابت میزبان از زائران شرکت کنندگان در یادواره اربعین امام حسین (علیه السلام) ابراز داشت. 

 رئیس جمهور ایران همچنین از تلاش‌های وافر انجام گرفته در تمامی سطوح که در این مراسم شاهد آن بودیم تجلیل کرد و آن را دلیل مضاعفی بر استقرار ثبات شکل گرفته در عراق و پیشرفت آن به سوی توسعه ملی دانست که می‌تواند پیامی سرشار از صلح و محبت از سوی عراق برای اقصا نقاط جهان باشد. 

السودانی هم در این گفتگو خاطر نشان کرد، میزبانی از زائران اربعین و فراهم کردن زمینه زیارت آنها نمادی است که عراقی‌ها از طریق آن سالانه بر پایبندی خود به فضیلت‌ها و ارزش‌های والاییی که اهل بیت (علیهم السلام) الهام بخش آن هستند، تاکید می‌کنند. 

در این گفتگوی تلفنی دو طرف به اهمیت روابط دو جانبه و نقش آن در ثبات منطقه و نیز ارتباطات فرهنگی و دینی بین دو کشرو تاکید بر ظرفیت‌های عراق برای نزدیکی و توسعه تفاهم بین کشورهای منطقه پرداختند. 

السودانی به برگزیده های ایران: عراق در پیگیری حقوقی ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس بسیار جدی است
دیدار هیئت رسانه‌ای ایران با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق
السودانی: شمار زائران اربعین امسال بی‌سابقه بود/ استاندار کربلا: ۲۸هزار موکب خدمات رسانی کردند
بازدید ‌مخبر و شیاع السودانی از پایانه مرزی شلمچه/ تامین ناوگان حمل و نقل تا بازگشت کامل زائران ایرانی

/*

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا