آذربایجان شرقی

قرآن و فرهنگ مقاومت/ لزوم ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان

به گزارش برگزیده های ایران از بناب،حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور اظهار داشت: اساساً اسلام دین دانش و بنیانگذار تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای جلوگیری از پیشرفت علم و دانش در کشورهای اسلامی تصریح کرد: مع‌الاسف فشار قدرت‌های شیطانی و بی‌کفایتی برخی سران کشورهای اسلامی در گذشته مانع گسترش علم و دانش در کشورهای اسلامی می‌شود.

باقری‌بنابی همچنین با بیان اینکه اسلام پرچمدار علم و تمدن بشریت است، افزود:  ملت‌های غربی و اروپایی و شیاطین بدخیم تمام علوم را از دانشمندان اسلامی اقتباس کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم اجازه نداده که مسلمانان زیر استعمار کفار بروند؛ اذعان کرد: قرآن صراحتاً بر آن تأکید کرده است و از این رو دشمنان نظام به‌خاطر اینکه در ممالک اسلامی مسلمانان به علم دست نیابند، اقدام به ترور دانشمندان آنها می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، یادآور شد: تمام تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به‌خاطر این است که جوانان این کشور دنباله‌رو علم و دانش نباشند و صرفاً از آنها پیروی کنند.

حجت‌الاسلام باقری بنابی گفت: یک عده کج فهم و نادان برای دشمن در داخل سینه سپر می‌کنند، غافل از اینکه اگر در مقابل آنها کوتاه بیاییم همان ماجرایی که امروز بر سر افغانستان آمده است بر سر ایران نیز می آورند، از این رو باید حقایق را برای همدیگر بازگو کنیم.

امام جمعه بناب در ادامه اضافه کرد: تمام تلاش و تحرکات ظالمانه دشمنان برای تحریم ایران به‌خاطر این است که ایران اسلامی را از دستیابی به دانش روز باز دارند و برای این کشور دردسر به وجود آورند و نگذارند علم و دانش در این کشور رشد و نمو کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا