سمنان

قرارگاه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سردار مهدی رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان و به‌ویژه شهدای شاخص استان، شهید شاطری، شهید ناخدا همتی، شهید اخلاقی، شهید شاهچراغی و دیگر شهیدان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه، روش و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

وی اضافه کرد: استان سمنان در سال ۱۴۰۰ در رونمایی و عملیاتی کردن طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان پیشرو و پیشتاز بوده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون و احتمال وقوع پیک ششم همه‌گیری این ویروس یکی از مسائل مهم امروز کشور است.

رحیمی با بیان اینکه ما باید با اقدامات پیشگیرانه از وقوع پیک ششم و همه‌گیری جلوگیری کنیم، گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزار نکردن تجمع‌ها و زدن ماسک، از مؤلفه‌هایی است که در پیشگیری از موج ششم تأثیرگذار خواهد بود.

وی تأکید کرد: در زمینه هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان و پیشگیری، طرح شهید سلیمانی بسیار ارزشمند است که باید تقویت شود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: قرارگاه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در کشور راه‌اندازی می‌شود و در حوزه‌های مختلف به صورت تخصصی و کارشناسی ورود می‌کند.

رحیمی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل سند راهبردی و عملیاتی با چشم‌انداز بلندمدت است که این مهم در استان صورت گرفته، انتظار داریم تا در سال ۱۴۰۱، برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی بر اساس این سند صورت گیرد.

وی اظهار کرد: استان سمنان در حوزه‌های تولید نمک، سولفات سدیم، گچ، میزان نرخ باسوادی، تعداد شهرک‌های صنعتی و سایر موارد رتبه‌های شاخص و برتر کشوری را دارد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: به‌واسطه برخورداری استان سمنان از ۲۵ درصد از مناطق حفاظت شده کشور، تهدیدات زیستی از اولویت‌ها در این استان است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا