بین الملل

موضع تند کره شمالی علیه آژانس اتمی: بلندگوی جیره‌خوار آمریکا هستید

موضع تند کره شمالی علیه آژانس اتمی: بلندگوی جیره‌خوار آمریکا هستید

در ادامه انتقادات دولت کره شمالی از کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی، پیونگ‌یانگ این بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به همراهی با آمریکا متهم کرد.

دولت پیونگ‌یانگ امروز (دوشنبه) آژانس اتمی و سازمان ملل را به دلیل پیوستن به کارزار فشار غرب به رهبری آمریکا و تنظیم قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای این کشور محکوم کرد.

سخنگوی وزارت صنعت انرژی اتمی کره شمالی طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از قطعنامه‌ای که قرار است روز جمعه در کنفرانس عمومی آژانس اتمی علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی به‌تصویب برسد، گفت که این سازمان به بلندگوی واشنگتن تبدیل شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام پیونگ‌یانگ قطعنامه آژانس اتمی را نتیجه توطئه آمریکا و متحدانش توصیف کرده و گفت که وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح اتمی، در حال حاضر غیرقابل بازگشت شده است.

وی در این‌باره توضیح داد: «چنین نمایش مضحکی توسط نیروهای متخاصم، افشای نیت شوم آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در تهدید و تضعیف جدی نظام بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توجیه سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی است».

سخنگوی وزارت صنعت هسته‌ای کره شمالی همچنین «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را متهم کرد که با انتشار روایتی نادرست درباره آزمایش اتمی قریب‌الوقوع پیونگ‌یانگ، در ایجاد فضای فشار بر کره شمالی پیشرو شده است.

به نوشته رویترز، گروسی سال گذشته هشدار داده بود که ممکن است کره شمالی آزمایش‌های اتمی را برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۷، از سر بگیرد.

این مقام پیونگ‌یانگ ضمن اشاره به اشاعه تسلیحات اتمی توسط آمریکا و تخلیه پسآب تأسیسات اتمی فوکوشیما در اقیانوس توسط ژاپن، تاکید کرد: «اگر آژانس اتمی – که به بلندگوی جیره‌خوار آمریکا تبدیل شده – قصد دارد از انتقادات بین‌المللی اجتناب کند، بهتر است خود را وقف مقابله با مشکلات پیش روی جامعه بین‌المللی کند».

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا