اصفهان

سرمایه‌ گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری جهان برای اینترنت اشیاء/گوهری که از آن غفلت کرده ایم

سرمایه‌ گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری جهان برای اینترنت اشیاء/گوهری که از آن غفلت کرده ایم

به گزارش برگزیده از اصفهان، محمد علی نعمت بخش اظهار کرد: اینترنت اشیا یک فناوری است که در ۱۳۸۰ شمسی توسط کوین اشتون از دانشگاه MIT مطرح شد؛ روند توسعه این فناوری به گونه‌ای پیش رفت که در سال ۲۰۲۲ حجم سرمایه‌گذاری جهانی آن در سطح جهان به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال رسید که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: ایده اولیه این فناوری بر این اصل استوار است که همه اشیا بتوانند به حسگرهای بسیار ارزان قیمتی مجهز شده و اطلاعات خود را از طریق اینترنت به سایر اشیا برسانند.

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها تاکید کرد: این موضوع در واقع به تبادل اطلاعات بین اشیاء و امکان کنترل آن‌ها اشاره دارد؛ طبق گزارشاتی که در اسناد علمی نگارش شده است، بالغ بر ۱۷ میلیارد شیء در دنیا از این فناوری استفاده می‌کنند.

وی گفت: به دلیل اهمیت این فناوری، دانشگاه اصفهان به همراه دانشگاه مشهد از سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها کرد که با هدف معرفی جدیدترین پیشرفت‌های این حوزه، امسال هفتمین دوره آن برگزار خواهد شد که وجود پنل‌های علمی و سخنرانی‌های مختلف از جمله برنامه‌های این رویداد است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا