فرهنگ و هنر

صندوق هنر با انضباط مالی و شفافیت در عملکرد در ارائه خدمات به خانواده فرهنگ و هنر پیشرو بوده است

صندوق هنر با انضباط مالی و شفافیت در عملکرد در ارائه خدمات به خانواده فرهنگ و هنر پیشرو بوده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای صندوق اعتباری هنر در نشست مجمع عمومی سالانه صندوق اعتباری هنر طی سخنانی، تلاش ها و اقدامات انجام گرفته از سوی صندوق اعتباری هنر را مثبت و رو به جلو خواند و افزود: گسترش کمی و کیفی ارائه خدمات صندوق به جامعه فرهنگ و هنر خرسند کننده است و گزارش حسابرس قانونی این صندوق امیدوار کننده و نشان از انضباط مالی و شفافیت در عملکرد صندوق اعتباری هنر دارد.

تاکید بر جایگاه ویژه صندوق هنر بین هنرمندان

رئیس هیئت امنا صندوق اعتباری هنر با اشاره به برخورداری قریب به ۶۰ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت از خدمات بیمه تأمین اجتماعی گفت: با توجه به آمارهای خوب و امیدوار کننده صندوق در حمایت از هنرمندان هنوز تقاضاهای بسیاری برای عضویت و استفاده از خدمات این صندوق وجود دارد و این نشان دهنده جایگاه ویژه صندوق بین هنرمندان است و باید مسئولان و معاونت‌های مختلف در وزارت ارشاد سازوکاری برای عضویت این هنرمندان متقاضی طراحی کنند.

بنای دولت مردمی حمایت از هنرمندان است

وی گفت: دولت مردمی بنای خود را بر حمایت از هنرمندان گذاشته است و در مدت دو سال گذشته که از عمر دولت مردمی می‌گذرد، از هیچ حمایتی دریغ نکرده است .

فراخوان ۵۷۰ هنرمند واجد شرایط دریافت مسکن پرند

اسماعیلی طرح مسکن هنرمندان با عنوان شهر هنر را از جمله اقدامات مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی عنوان کرد و افزود: قرار است بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی شروع ساخت مرحله اول مسکن هنرمندان ساکن تهران در شهر پرند شروع شود. در حال حاضر ۵۷۰ نفر از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دارای یک فرزند به بالا در تهران از این امکان استفاده کرده‌اند که تمام کارهای مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه‌های محضری توسط صندوق هنر انجام گرفته است.

ترسیم افق صندوق هنر در دستیانی به خودکفایی

اسماعیلی ادامه داد: در صندوق هنر افقی ترسیم شده است که رسیدن به خودکفایی این صندوق از طریق فعالیت در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر از اهداف بلندمدت آن است.

۳۰ طرح حمایتی در حال اجرا برای اعضای بیش از ۱۰۰ هزار نفری صندوق هنر

در بخش دیگری از این نشست سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات دوره ۲ ساله این صندوق، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ طرح حمایتی در حال اجرا داریم که جمعیت بزرگی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خانواده فرهنگ، هنر ،رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده است.

افزوده شدن ۲۷ هزار هنرمند در دولت مردمی به اعضای صندوق هنر

پوراحمدی در ادامه گفت: خوشبختانه با توسعه کمی و کیفی خدمات، شاهد رشد چشمگیر در تمام این حوزه‌ها هستیم. به طوری که طی دوره ۲ ساله قریب به ۲۷ هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور از زمان آغاز به کار دولت مردمی به جمعیت اعضای صندوق افزوده شده است.

معرفی۱۷ هزار هنرمند به تامین اجتماعی در دولت مردمی

وی خدمات بیمه ای صندوق را یکی از دستاوردهای مثبت صندوق عنوان کرد و افزود: با مجموعه اقدامات و پیگیری های به‌عمل آمده بیش از ۱۷ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در دولت مردمی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که رشد ۴۵ درصدی را در این حوزه نشان می دهد.

۴۵ هزارنفر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند/رشد ۴۹ درصدی نسبت به قبل

مشاور وزیر ارشاد همچنین با اشاره به خدمات بیمه درمان تکمیلی گفت: تعداد اعضای تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی با رشد ۴۹ درصدی از ۳۰ هزار نفر به بیش از ۴۵ هزار نفر رسیده است.

افزایش ۱۵۰ و ۷۰ درصدی پرداختی ها در قالب طرح مستمری (سلوا) و طرح تکریم

پوراحمدی درادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت مقرری ماهانه به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از اقدامات حمایتی این صندوق، از افزایش ۱۵۰ و ۷۰ درصدی پرداختی ها به ترتیب در قالب طرح مستمری (سلوا) و طرح تکریم خبر داد و گفت: مبالغ پرداختی به هنرمندان دارای درجه یک هنری و تحت پوشش طرح تکریم از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به دومیلیون تومان و مقرری ماهانه مستمری بگیران از ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان از تیر ماه ۱۴۰۲ افزایش یافت.

رشد چشمگیر ارائه تسهیلات؛ اعطای بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۴ هزار نفر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه رشد چشمگیر ارائه تسهیلات را یکی از دستاوردهای مهم صندوق اعتباری هنر در ۲ ساله گذشته عنوان کرد وافزود: بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه های مختلف ضروری، معیشتی، کارآفرینی و بلاعوض به حدود ۱۴ هزار نفر از اعضای صندوق اعطا شده است.

طرح شمیم و جوانه و ارائه تسهیلات ویژه به واجدان شرایط

وی در ادامه افزود: از جمله طرح‌های تسهیلات رفاهی برای هنرمندان می‌توان به طرح شمیم و طرح جوانه اشاره کرد که با محوریت جوان سازی جمعیت، برای نخستین بار و با هدف حمایت مستقیم ازدواج و فرزندآوری فعالان فرهنگی هنری در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ اجرا شد و طبق این طرح هر خانواده ۳۰میلیون تومان وام به علاوه ۵ میلیون تومان هدیه بلا عوض دریافت کردند. براین اساس بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری به بیش از ۲ هزا رو ۲۰۰ نفر از اعضای صندوق تخصیص یافت که از این حیث عملکرد صندوق هنر در کشور بی نظیر بوده است.

تاکید بر اجرای وظایف کلان در صندوق هنر

پوراحمدی ادامه داد: وظایف کلانی هم در صندوق داشتیم که آن را دنبال کردیم؛ از آن جمله می توان به ایجاد مرکز مشاوره کسب و کارهای فرهنگی هنری مسیر اقتصاد هنر (ماه)، فعال سازی شرکت توسعه تجارت هنر (پروانه)، تدوین طرح شناسنامه ای اقتصاد هنر اعضا، طراحی سکو( پلتفرم) گیفت آرت، حمایت از تولید ۴۰۰ اثر از ۲۰ هنرمند منتخب حوزه نقاشی‌خط و توسعه تعاملات بین المللی، راه اندازی پیام رسان اختصاصی صندوق هنر با بیش از ۴۴ هزار کاربر فعال، اتصال به پنجره واحد دولت هوشمند و ثبت ۱۸ هزار ورود به سامانه اعضاء اشاره کرد.

پوراحمدی با تقدیر از همراهی و حمایت دکتر محمد مهدی اسماعیلی گفت: امیدواریم با حمایت های همیشگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش قابل قبولی در اعتلای فرهنگ و هنر کشور و ایجاد امنیت خاطر در میان فعالان این حوزه ایفا کنیم.

در ادامه اعضاء هیئت امناء و هیئت مدیره به طرح دیدگاه های خود پرداختند و سپس گزارش حسابرس قانونی در خصوص رسیدگی به صورت های مالی سال ۱۴۰۱ توسط حسابرس قرائت و توسط اعضاء به تصویب رسید.

برمبنای بررسی و تایید حسابرس بررسی صورت های مالی صندوق اعتباری هنر منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ از تمامی جنبه ها مطلوب ارزیابی شده است

۵۷۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا