اصفهان

قوه قضائیه اجازه شکستن پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز را ندهد

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان گفت: خبرهایی درباره تلاش‌ها برای شکستن پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز در اصفهان شنیدم و نگران هستیم و امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع را رصد می‌کنیم تا به نتیجه برسیم، گفت: مردم اصفهان دیگر تاب و توان عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا مانند مازوت را ندارند، شاخص‌های آلودگی در اصفهان رکورد زده است.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: به دولتمردان پیشنهاد می‌کنیم اگر ناچار به اجرای این دستور هستند، اتاق‌های بحران تشکیل دهند و تولید برق را از مسیرهای جایگزین تأمین کنند و پیشنهادهای دیگر روی میز وزارت نیرو بیاید و این اتفاق نیفتد.

محیط زیست موضوع را پیگیری کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان بیان کرد: محیط زیست اولین مجموعه‌ای است که بر اساس قانون می‌تواند به سمت مدعی‌العموم برود و از سمت مردم در راستای حفظ محیط زیست این درخواست را از دادستانی داشته باشد تا در این عرصه وارد شود و از مجموعه قوه قضائیه درخواست می‌کنیم نفع حقوق عامه را در نظر بگیرند و اگر این خبر صحت داشته باشد در این قضیه مماشات نکنند.

وی با بیان اصفهان در شاخص‌های آلودگی هوا رکورددار است و اگر مازوت سوزانده شود، این رکورد فاصله‌اش بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر هوای شهر اصفهان را برای چند روز خوب می‌کند و دوباره آلودگی به آسمان اصفهان باز می‌گردد، درخواست دارم از هر مسؤولی در هر نقطه‌ای از کشور که تصمیم می‌گیرد، متوجه پیامدهای تصمیم گیری‌اش باشد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا