آذربایجان شرقی

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها در توسعه آذربایجان‌شرقی/ سیاه نمایی آفت رسانه ای است

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها در توسعه آذربایجان‌شرقی/ سیاه نمایی آفت رسانه ای است

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، اکبر رضایی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان، بررسی و آسیب شناسی هر یک از رسانه ها در حوزه جامعه شناسی به صورت جداگانه را ضروری دانست و افزود: اگر چنین بررسی هایی به انجام نرسد اثرگذاری رسانه ها در تحولات مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی با چالش های اساسی روبرو می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از بازنگری شبکه استانی سهند در شکل و محتوای برنامه ها خبر داد و گفت: در این خصوص از هر گونه ایده و نکته نظر اصحاب رسانه و فرهنگ استان در ارتقای کیفی برنامه های این شبکه استانی استقبال می کنیم.

رضایی با بیان اینکه در جهاد تبیین بیشترین مسئولیت بر دوش رسانه ملی است، یادآور شد: رسانه ملی تمام تلاش خود را به انجام می رساند تا در جنگ روایت ها، با روایت اول فرصت عرض اندام را به رسانه های بیگانه و معاند ندهد و در این مسیر نیازمند همکاری ها و همفکری های اهالی رسانه استان هستیم.

وی با اشاره به تعدد و قدمت رسانه های مکتوب آذربایجان شرقی، گفت: این ظرفیت و مزیت مهم فرصت بزرگی برای پیشرفت استان محسوب می شود و باید فعالیت های خود را در شان استان شکل دهیم.

رضایی با تاکید بر شناخت ابزارهای رسانه ای در جهان کنونی، اظهار کرد: اگر با ساختار تک تک رسانه های حاضر آشنا نباشیم، فعالیت رسانه ای مختل خواهد شد و این موضوع اثرگذاری کارهای رسانه ای را زیر سوال می برد و ما تلاش داریم با برگزاری نشست های هم اندیشی برای توسعه رسانه ای استان گام های استوارتری برداریم.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن برای تضعیف کشور و بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و شبکه‌های پیام رسان مجازی در این زمینه، افزود: صداوسیما با توجه به حضور و تاثیرگذاری در لایه‌های مختلف جامعه باید با تولید برنامه‌های مخاطب پسند و پرمحتوا به نقش و رسالت خود در ایجاد پویائی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و امیدافزایی و تحرک عمل کند تا بتواند زمینه توسعه هر منطقه را فراهم آورد.

رضایی سیاه‌نمایی و مرکزگرایی در کار خبری را یکی از آفت‌ها و آسیب‌های این حرفه برشمرد و به رویکرد جدید صدا و سیماری مرکز آذربایجان شرقی در توجه جدی به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش، زدودن باورهای غلط و ذهنیات بازدارنده، اطلاع‌رسانی مستمر از کم و کیف فرآیند پیشرفت همه‌جانبه و همه بعدی و آثار آن، ایجاد ارتباط صمیمانه با دستگاه‌های اجرایی، شورآفرینی، توجه دادن به ضرورت و اهمیت توسعه پایدار، شناسایی ضعف‌های توسعه در کشور، تبادل اطلاعات با دست اندرکاران و مجریان در بخش‌های مختلف، معرفی نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری از مهمترین عواملی است که رسانه می‌تواند نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا