زنجان

لزوم ساخت آسایشگاه‌های ایثارگران/ برخی والدین شهدا از بنیاد شهید حقوق نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان با بیان اینکه حیات هر جامعه به فکر و تمدن مردم وابسته است، اظهار کرد: تمدن‌ها در اصالت خود ماهیت فرنگی دارند هر چند دارای پایه‌های اقتصادی یا نظامی باشند ولی نظام ارزشی و فرهنگی جامعه، تمدن را شکل خواهد داد.

معاون رئیس جمهور ورئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تمدن اسلامی نیز تمدنی غیر مادی و غایت‌نگر است و بالاترین ارزش در آن وصل الی‌الله است که عینیت آن در شهادت است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهادت یک قله است»، افزود: به تعبیر ایشان این قله دامنه‌ای دارد که باید آن را شناخت و ترویج کرد، به عنوان نمونه سبک زندگی شهدا باید شناسانده شود و چون شهادت کمال انسانی و نقطه اوج است جامعه به شهادت‌طلبی نیاز دارد و افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی طالب شهادت بوده و برای آن تلاش کردند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: ایثار با پایان دفاع مقدس پایان نیافته و ادامه دارد و والدین شهدا نماد ادامه ایثار هستند به عنوان نمونه والدین شهدایی از استان زنجان سال‌هاست که از بنیاد حقوقی دریافت نکرده‌اند که این افراد به عنوان نماد ایثار باید به جامعه معرفی شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان زنجان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظایفی دارند به عنوان نمونه برخی سازمان‌ها مانند صدا و سیما باید بخشی از اعتبارات خود را در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و یا بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ گذر و معبری نباید بدون اسم شهدا باشد و شوراهای اسلامی شهر در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند.

وی در مورد گلزارهای مطهر شهدا گفت: این گلزارها مراکز و قرارگاه‌های فرهنگی هستند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد و باید به گونه‌ای از آنها محافظت کرد که برای آیندگان باقی بماند، البته اعتبار ساماندهی گلزارهای شهدا استانی است و مسؤولان استان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت دیدارهای مستمر همه مسئولان کشور با خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: رئیس جمهوری در این زمینه دستورات مناسبی صادر کردند و استمرار این دیدارها مهم است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در ۵ سال آینده، سن بیش از ۵۰ درصد ایثارگران از ۶۰ سال فراتر خواهد رفت، افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته باید تأمین زمین و ساخت آسایشگاه‌های ایثارگران به سرعت آغاز شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/


 2021-12-26 02:06:23

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا