اخبار روز

تازه ترین اخبار از مرز مهران| تردد ۱۷۰ هزار و ۱۵۵ زائر طی ۲۴ گذشته‌/ ۱۷۵ زائر گمشده ‌ساماندهی شدند‌

تازه ترین اخبار از مرز مهران| تردد ۱۷۰ هزار و ۱۵۵ زائر طی ۲۴ گذشته‌/ ۱۷۵ زائر گمشده ‌ساماندهی شدند‌

– اخبار استانها –

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری برگزیده های ایران در مهران، با بیان اینکه تردد در این مرز مشکلی ندارد و به سهولت در جریان است، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۰هزار و ۸۸ زائر ایرانی و همچنین یک هزار و ۱۶۶ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی،۱۸هزار و ۳۱۱ زائر ایرانی و ۵۹۰ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

وی ادامه داد:همچنین از بامداد تا ساعت ۸ صبح امروز نیز هزار و مسافر از این مرز بین‌المللی تردد داشته‌اند.

به گزارش برگزیده های ایران، در ۲۴ ساعت گذشته حجم بازگشت زائران از مرز مهران افزایش یافته و ناوگان مسافربری عمومی برون شهری آمادگی کامل برای جابجایی زائران به شهرهای مبدا را دارد.

۱۷۵ زائر گمشده مرز مهران توسط بهزیستی ساماندهی شدند‌

حسین نورعلیوند مدیر‌کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه این افراد که اهل استان‌های مختلف کشور هستند اظهار داشت:این افراد پس از تحویل به این ستاد در مرز مهران، رایزنی برای تحویل به خانواده هایشان توسط امدادگران بهزیستی انجام که در نهایت مورد ساماندهی قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت:ساماندهی زائران گمشده مهمترین خدمت این مجموعه در ایام اربعین امسال از طریق شماره تماس ۱۲۳ در مرز مهران است.

نورعلیوند یادآور شد: این‌ اداره کل در ایام اربعین امسال علاوه بر ساماندهی زائران گمشده خدمات توانبخشی، مددکاری، تعمیر وسایل توانبخشی، جابجایی زائران با ویلچر و دیگر خدمات را به جامعه هدف و عموم مردم ارائه می کند.

وی با اشاره به ساماندهی زائران در اربعین گذشته افزود: در ایام اربعین سال گذشته نیز بیش از ۶۰۰زائر گمشده توسط بهزیستی ایلام ساماندهی شدند.

به گزارش برگزیده های ایران ،تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

رسانه ها بازوان توانمند ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌محمودحاتمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام در بازدید از قرارگاه رسانه ای اربعین در مهران  با بیان اینکه برنگاران پیام رسان فرهنگ حسینی به جامعه اسلامی بوده اظهار داشت: همچنین طی روزهای گذشته به بهترین نحو ممکن اخبار و گزارشات حرکت عظیم اربعین را پوشش داده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش به سزایی در تبیین ارزش‌ها و معروفات دارند ادامه داد: خوشبختانه در استان ایلام شاهد تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری در این راستا توسط اصحاب رسانه هستیم.

وی با تقدیر از رسانه‌ها در زمینه پوشش اخبار و گزارشات کنگره بزرگ اربعین افزود: رسانه در این ایام خوش درخشیدند و پیام رسان فرهنگ حسینی به جامعه اسلامی بوده و به بهتربن نحو ممکن اخبار و گزارشات حرکت عظیم اربعین را پوشش داده اند.

حاتمی اضافه کرد: در جایگاه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، رسانه‌ها در صدر گروه‌های مطالبه گر قرار دارند زیرا با مدح اقدامات درست و نکوهش اقدامات نادرست در زمینه تحقق این فریضه معنوی قدم بر می دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رسانه‌ها بازوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای مطالبه‌گری از مسئولانی است که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چندین بُعد در ایام اربعین فعالیت داشته است که از جمله آنها می توان به تشویق دستگاه ها در راستای حمایت از حماسه ارزشمند اربعین، حضور فیزیکی اعضای ستاد در سطح موکب‌ها و مرز بین المللی مهران جهت شناسایی ناکارآمدی ها و تلاش برای رفع آنها، ارائه خدمات فیزیکی به زائران توسط اعضای ستاد امر به معروف، سخنرانی و تببین حرکت حسین ابن علی در راستای امر به معروف و نهی از منکر و… اشاره کرد.

هدف از برگزاری مراسم چمر، اقامه عزا و معرفی فرهنگ ایلام است

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در حاشیه برگزاری مراسم سنتی چمر در پایانه برکت مهران که با حضور زائران، وزیر کشور، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان برگزار شد در جمع خبرنگاران با تسلیت اربعین حسینی، اظهارداشت:به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، مراسم سنتی چمر در پایانه برکت توسط هنرمندان ایلامی برگزار و به زائران و دیگر هموطنانمان معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مولفه های مهم برای مراسم چمر که در فهرست آثار ملی ثبت شده است،معرفی آن در سطح کشور می باشد افزود:در این راستا باید از ظرفیت مهران و پایانه برکت که محل تردد زائران بسیاری در ایام اربعین می باشدبرای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استقبال از این مراسم در آستانه اربعین حسینی خوب بود ادامه داد: زائرانی که برای اولین بار این مراسم را می‌دیدند، استقبال خوبی از مراسم چمر به عمل آورند.

به گزارش برگزیده های ایران، به مناسبت اربعین حسینی(ع) امروز سه شنبه ۱۴ شهریور، ساعت ۱۸ عصر در پایانه برکت مرز مهران مراسم سنتی چمر در مسیر تردد زائران با حضور وزیر کشور برگزار شد.

آیین سنتی چمر سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

/۱۸۰/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا