اخبار روز

توضیحات وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر، ساخت ۲۰ فیلم ارزشی و برنامه هفتم/ حاشیه‌سازان مراسم تشییع مرحوم مهرجویی کیلومترها از معیارهای اخلاقی و عاطفی دور افتاده‌اند

توضیحات وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر، ساخت ۲۰ فیلم ارزشی و برنامه هفتم/ حاشیه‌سازان مراسم تشییع مرحوم مهرجویی کیلومترها از معیارهای اخلاقی و عاطفی دور افتاده‌اند

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی ملت و چهلمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه درباره جشنواره فیلم کوتاه، اتفاقات جشنواره فیلم فجر و چند نکته دیگر توضیحاتی داد.

اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران به استعدادهایی اشاره کرد که زیر چتر بلند و باشکوه جشنواره فیلم کوتاه به قدرتمند شدن سینمای ایران کمک می‌کند.

او با اشاره به صف‌های طولانی و استقبال پرشور مخاطبان در جشنواره فیلم کوتاه خاطرنشان کرد: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتیم همواره در راستای هموار کردن مسیرهایی گام برداشتیم که به دیده شدن چهره‌ها و استعدادهای جدید منتج شود و امروز که می‌بینیم این اتفاق در جشنواره فیلم کوتاه افتاده و خودمان شاهد و ناظر صف‌های طولانی و سالن‌های پر جشنواره فیلم کوتاه هستیم باورم این است به این افق روشن نزدیک شده‌ایم.

بسته خبری فیلم کوتاه| فیلم کوتاه‌سازها به جنایت صهیونیست‌ها در غزه واکنش نشان دادند

وزیر فرهنگ در ادامه به سوال خبرنگار برگزیده های ایران درباره ساخت ۲۰ فیلم ارزشی سالانه و خبرهایی از جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: ما در تلاشیم فیلمنامه‌های خوب و کتاب‌ها و رمان‌های پرطرفدار و صاحب محتوا فیلم شوند. فیلم‌های ارزشی همان فیلم‌هایی‌اند که محتوا داشته باشند، دردی را از فرهنگ و جامعه ما دوا کنند و در نتیجه راهگشا باشند. ما جزو هدف‌گذاری‌مان است.

اسماعیلی همچنین درباره جشنواره فیلم فجر نیز گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکنون بیانیه مربوط به جشنواره داده شده است و آقایان خزاعی و امینی اطلاع‌رسانی در این زمینه را به‌زودی انجام خواهند داد و الحمدالله کارهای مربوط به این جشنواره درحال انجام است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر همچون سال‌های قبل پرقدرت و مخاطب پسند همراه با اتفاقات خوب خواهد بود. رفته رفته نام فیلم‌ها و جزئیات دیگری عنوان خواهد شد و خواهید دید این جشنواره هم شکوهمندتر از گذشته برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم توسعه گفت: امسال هم در برنامه هفتم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعهد بالایی برای وزارتخانه دیده شده است.

سومین روز جشنواره فیلم کوتاه| دو بار خزاعی به خانه جشنواره آمد/جلسه شلوغ کمال تبریزی با حضور رضا کیانیان

محمدمهدی اسماعیلی در ادامه افزود: این تعهدات به‌جز یک نهاد تخصصی که هم می‌تواند سیاستگذاری کند و هم ریل‌گذاری کند و بطورکلی نقش حمایتی در این حوزه داشته باشد توقعی نداریم و ان‌شاء‌الله بنیاد راه‌اندازی خواهد شد.

او همچنین در واکنش به حواشی تشییع مهرجویی و حواشی که برخی به این نکته اشاره کردند دو قطبی اتفاق افتاده، گفت: شما دیدید هنرمندان در موزه هنرهای معاصر جمع شدند و مگر کسی می‌تواند اتفاقات غزه‌ را ببیند و فارغ از موضوع مذهب یا موارد دیگر فقط به عنوان یک مسئله حقوق بشری واکنشی نداشته باشد؛ آیا بی‌تفاوت بودن به این روند امکان‌پذیر است؟ ببنید موضوع کشتار زنان و کودکان موردی است که همه در دنیا با آن مخالف‌اند و با ساکنان غزه همدردی می‌کنند.

وی در خاتمه افزود: من این اتفاق را که در تشییع جنازه مرحوم مهرجویی افتاد جزو اصحاب هنر و سینما نمی‌دانم؛ اینها افرادی هستند که کیلومترها از معیارهای اخلاقی و عاطفی دورافتاده‌اند و هیچ ارتباطی بین این افراد و جامعه هنری ایران نیست؛ جامعه هنری ایران مثل سایر بخش‌ها درکنار مظلومان هستند و در کنار مردم غزه قرار دارند و همدردی می‌کنند که البته این همدردی جهانی هستند. امثال خانم برومند از هنرمندان اصیل ما هستند که دیدید چه موضع و صحبت‌هایی داشتند که اجازه ندادند کامل و جامع گفته شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا