سیستان و بلوچستان

افزایش تعداد تخت‌های مراقبت ویژه کودکان در زاهدان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری در بازدید از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: با اتمام عملیات بازسازی و تجهیز بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) تعداد تخت های ویژه کودکان(P.ICU) در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۳۴ تخت افزایش یافت.

وی افزود: این بخش بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی و با هدف خدمت رسانی بهتر به کودکان بیمار تجهیز و راه اندازی شده است و علاوه بر ۶ تخت بستری به یک تخت ایزوله نیز مجهز است.

هاشمی شهری گفت: علاوه بر ۷ تخت جدید مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، در حال حاضر ۱۴ تخت در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان، ۷ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) خاش و ۶ تخت در بیمارستان رازی سراوان  فعال هستند که از این تعداد ۲۰ تخت در ۲ سال اخیر تجهیز و راه اندازی شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در همین خصوص بیان کرد: بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (P.ICU) بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) حدود ۲۵۰ متر مربع مساحت دارد و برای بازسازی آن بیش از ۶میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر مجید یوسفی مقدم ادامه داد: گروهی از کودکان بزرگتر از ۲۸ روز که به دلائلی همچون مسمومیت، سوانح و حوادث ترافیکی، نارسائی های قلبی، ریوی و کلیوی و یا انواع سرطان و بدخیمی ها نیاز به مراقبت های ویژه درمانی دارند در بخش های P.ICU  بستری شده و خدمات درمانی و حمایتی را توسط تیم تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و پرستاری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در طرح های عمرانی و خدماتی حوزه بهداشت و درمان بدلیل نیاز بیماران منتظر برگزاری مراسم افتتاح رسمی نمی شویم گفت: در این بخش هم بستری بیماران را شروع می کنیم تا ان شا الله در آینده نزدیک افتتاح رسمی انجام شود.

شایان ذکر است در حال حاضر ۲۵۴ تخت ویژه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است که از این تعداد۳۹ تخت مراقبت های ویژه نوزادان(N.ICU) برای کودکان زیر ۲۸ روز، ۳۴ تخت مراقبت های ویژه کودکان(P.ICU) برای کودکان بالای ۲۸ روز، ۶۶ تخت مراقبت های ویژه قلبی (CCU) و۱۱۵ تخت مراقبت ویژه (ICU) است.

 انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا