علمی و فناوری

مار کبرایی که در مقابل اژدهای کومودو کم نیاورد!/ عکس

مار کبرایی که در مقابل اژدهای کومودو کم نیاورد!/ عکس


دریافت ۱۳ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، کبراها به کمین کردن برای قربانیان خود شهرت دارند. با وجود اینکه شکارچیان خطرناکی هستند، اما باید با شکارچیان خود هم مبارزه کنند. درک شکارچیان معمولی یک کبرا می تواند به ما کمک کند تا عملکردی را که این گونه در بوم‌شناسی ما ایفا می کند، بهتر درک کنیم.

تمساح‌ها، عقاب‌ها، شاهین‌ها و انسان‌ها از جمله دشمنان کبرا هستند. حیوانات بزرگ‌تر معمولاً بچه مارها را برای شکار ترجیح می‌دهند؛ زیرا از لحظه تولد از مراقبت‌های مادر محروم می‌شوند.

مانند هرمار سمی، نیش مار کبری در صورت عدم درمان مناسب می‌تواند کشنده باشد. بسیاری از تهدیدها را می‌توان با بلند کردن بدن، باز کردن کلاه و دم خاص توسط کبراها متوجه شد.

مارها به دلیل دید ضعیفشان باید به حس بویایی قوی و هم شکل با محیط اطراف خود برای ایمن ماندن وابسته هستند. در ادامه تلاش بسیار یک اژدهای کومودو برای از بین بردن یک مار کبری خواهیم داشت.

تقابل مار کبری و اژدهای کومودو / عکس

بیشتر بخوانید:

  • رفتار عجیب فیل‌ها؛ دزدی در روز روشن!/ عکس

  • دستکاری ژنتیک فیل برای بازگرداندن ماموت‌ها!/ عکس

  • اولین تصاویر از استفاده موشک های ضدتانک تاو در جنگ اوکراین/ عکس

اژدهای کومودو تقریبا از هرنوع گوشت و موجودی برای تغزیه خود مصرف می‌کند که حیوانات مرده یا لاشه‌ها را در اندازه‌های مختلف، از موش‌های کوچک گرفته تا گاومیش‌های بزرگ شکار می‌کنند. کومودوهای جوانان بیشتر از حشرات، مارمولک های کوچک، پرندگان و همچنین مارها برای سیر کردن خود استفاده می‌کنند.

محققان تغییرات مرتبط با انعقاد را در ژن‌های اژدهای کومودو کشف کردند که این مارمولک‌ها را در برابر سم ضد انعقاد مقاوم می‌کند و از خونریزی آن‌ها در هنگام برخورد با یکی دیگر از گونه‌های خود یا حیوانات سمی دیگر جلوگیری می‌کند.

تقابل مار کبری و اژدهای کومودو / عکس

تفاوت فاحش اندازه‌ها بین مار کبرا و اژدهای کومودو کاملا مشخص است. مارهای کبرا، که به طور قابل توجهی کوچکتر از آناکوندا هستند، می‌توانند به حدود ۶ متر برسند، اما معمولاً به طول ۳ تا ۳/۵ متر می‌رسند.

طول اژدهای کومودو به حداکثر ۳ متر و حداکثر وزن تقریباً ۱۳۵ کیلوگرم می‌رسد. هربار که اژدها در این تعامل قدمی برمی‌دارد، مار کبری بدون زحمت سر خود را در حالی که در موقعیت ضربه قرار دارد می‌چرخاند.

لحظه ای وجود دارد که اژدهای کومودو تلاش می کند پشت مار قرار بگیرد، اما افسوس که مار فرصتی به آن نمی‌دهد. اگرچه اژدها به کندی حرکت می کند، اما مار به او فرصت و اجازه می‌دهد تا آنجا را ترک کند.

کبراها لزوما نمی‌خواهند ضربه بزنند. هنگامی که آنها در این وضعیت عمودی قرار می‌گیرند، این یک هشدار برای حیوان یا انسان است که عقب نشینی کنند. یک نظر برتر در این ویدیو می گوید که همه ما به چه فکر می کنیم.

۲۲۷۳۲۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا