کهگیلویه و بویراحمد

دانشجویان از نقد مسوولان نهراسند/سکوت در برابر مشکلات کهگیلویه تا کی؟!

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه،  مراسم بزرگداشت روز دانشجو امروز با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد. 
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این مراسم با اشاره به تاریخچه فعالیت جنبش دانشجویی و نقش دانشجویان در استقلال‌طلبی اظهار داشت: دانشجویان در عرصه‌های گوناگون می‌توانند برای پیشرفت منافع ملی نقش‌آفرینی داشته باشند.

امام جمعه دهدشت در تبیین بایسته‌های جنبش دانشجویی گفت:  دانشجو باید مطالبه‌گر و آرمان‌خواه باشد.

وی اضافه کرد: آرمان‌خواهی صرفا مسایل اقتصادی نیست در جمهوری اسلامی همه جریان‌ها باید ‌آرمان خواهی سیاسی و مطالبه‌گری اقتصادی، اجتماعی و.. داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه کمک به پیشرفت علمی را از دیگر بایسته‌ها ذکر کرد و گفت: برخی صنعت موشکی را نشانه جنگ‌طلبی می‌دانند در صورتی که پیشرفت موشکی توان علمی است جمهوری اسلامی بواسطه دانشگاه علم تولید می‌کند ک نیازمند دیگران نباشد.

وی بیان داشت: دانشجو نسبت به پیشرفت علمی کشور اهتمام داشته باشد از مسوولان پاسخ‌ بخواهد.
 
امام جمعه دهدشت واقع بینی در مطالبه‌گری را لازم خواند و افزود: مطالبه گری فرای توان و ظرفیت نباشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهها و حوزه‌ها سیاست زده شده و پرچم برخی سیاسیون را در دست می‌گیرند، گفت: چرا دانشجو نباید نقد کند سکوت و خموشی تا کی؟

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر دانشجویان را به نقد امام جمعه دعوت کرد و افزود: نقد سازنده است شکوفایی دارد نباید از نگاه به نقد ترسید.

وی با اشاره به اینکه برخی نقدهای مطرح شده در تریبون نماز جمعه از سوی جریان‌های سیاسی استان بایکوت می‌شود، گفت: گاهی مطالبه‌گری ما به کت و شلوار عده‌ای برمی،خورد و آنها را ناراحت می‌کند.

وی اضافه کرد: جریان دانشجویی مطالبات را فریاد بزند مشکلات شهرستان را از مسوولان و متولیان امر پیگیری کند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کارگری بانوان در دشت‌های استان‌های همجوار ماحصل بی‌تدبیری در استفاده بهینه از آب رودخانه‌هاست، افزود: آیا این بانوانی که از بامداد تا غروب برای گوجه‌چینی در بدترین شرایط کیلومترها از شهر دور می‌شوند نمی‌‌شود در دشت‌های کلاچو گوجه‌چینی کنند؟

وی با بیان اینکه متاسفانه نسبت به احداث سدها در شهرستان بی‌تدبیری و کم‌کاری شده است، بیان داشت: آبرسانی به زمین‌های غربی ب دو دهه می‌رسد دشت کلاچو و زمین‌های دیشموک در مجاورت رودخانه‌ها تشنه آب‌اند.چرا دانشجو این مباحث را پیگیری نکند چرا مطالبه گری ندارند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه جنبش دانشجویی نباید مقابل طایفه گری و ظرفیت واقعی شهرستان سکوت کند،اضافه کرد: نهاد نماز جمعه در رابطه با مطالبه گری نوک پیکان است.

در این آیین تعدادی از دانشجویان نقدهایی به عملکرد مسوولان و نماینده مردم در مجلس داشتند که عدم توجه به اشتغال جوانان و سیاسی شدن عزل و نصب‌ها بدون لحاظ شایسته‌سالاری از مهمترین محور مباحث بود.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا