مرکزی

متقاضیان واردات ماشین آلات باید با هپکو قرارداد منعقد کنند/خروج ۴۸۰ میلیون دلار ارز برای واردات ماشین آلات

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، رضا محتشمی‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید از شرکت هپکو اظهار کرد: هپکو یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور است و من از دوران دانشجویی با این شرکت آشنایی دارم.

وی تصریح کرد: شرکت هپکو با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در مسیر توسعه صنعتی کشور نقش موثری ایفا کند و با توجه به نیاز کشور به حجم بالای ماشین آلات راهسازی و معدنی باید این نیاز را از شرکت هپکو تامین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ممکن است در شبکه مدیریت واردات و صادرات  اشتباهی صورت بگیرد، گفت:‌ اینکه مقاطعی واردات ماشین‌آلاتی داشتیم که مجوز نداشتند و یا اینکه نباید در آن زمان واردات انجام می‌شد یک اشتباه در شبکه مدیریت واردات بود.

محتشمی‌پور با بیان اینکه بازید از واحدهای تولیدی موجب آشنایی با ظرفیت‌های آنها می‌شود، بیان کرد: واردات از سال گذشته آغاز شده و امسال هم بر اساس مقررات گمرک و عقد قرارداد با هپکو واردات انجام می‌شود، به طوری که متقاضیان واردات بیش از ۵ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی باید با هپکو قرارداد منعقد کنند.

وی تصریح کرد: تولید و اتکا به واحدهایی چون هپکو باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به همان میزان که توان مجموع بالا می‌رود باید به همان میزان هم واردات کاهش پیدا کند.

 رونق تولید هپکو  در گرو منع واردات ماشین‌آلات 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نیز رونق تولید هپکو را در گرو منع واردات ماشین‌آلات دانست و گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان ماه جاری ۴۸۰ میلیون دلار واردات ماشین آلات صورت گرفته است که اگر تنها بخشی از آن به سمت هپکو بود، امروز شاهد رونق این مجموعه بودیم.

 

علی‌اکبر کریمی ‌افزود: واردات بی‌رویه ماشین‌آلات معدنی خصوصاً ماشین‌آلات مستعمل موجب هدر رفت منابع ارزی کشور از یک سو و عدم اشتغال و رونق تولید در داخل از سوی دیگر می‌شود که باید جلوی آن را گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از توانایی هپکو در تامین نیاز کشور به صورت کامل خبر داد و تصریح کرد: هپکو علاوه بر ماشین‌های راه‌سازی و معدنی در حوزه‌ ساخت قطعات نفت و گاز و ساخت جرثقیل‌های بزرگ بندری نیز از دانش و توانایی خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ 

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا