اخبار روز

سفر وزیر کشور به شیراز و حضور در حرم شاهچراغ/۴ مظنون دستگیر شدند+تصاویر

سفر وزیر کشور به شیراز و حضور در حرم شاهچراغ/۴ مظنون دستگیر شدند+تصاویر

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شیراز، برخی برای رفتن قدم‌هاشان را تندتر بر می‌دارند، عجله رفتن دارند و نگران خارهای میانه راه هم نیستند، مثل همین نزدیکی غروب گذشته!

صدایی تمام دلشان را لرزاند، قبلاً هم شنیده بودند، ناهنجار و بوی خون می‌دهد، نگاه‌ها جلب رد پای گلوله می‌شود، باور نکردنی است به سرعت پیشروی می‌کند، چندتایی را با ضرب گلوله به زمین می‌اندازد… صدای جیغ زنان و کودکان قلب را فشرده می‌کند، بالاخره لایه‌های حفاظت از پشت به فرد مسلح حمله و از دست درازی‌اش جلوگیری می‌کنند.

اما کار تمام شده و چند زائر و عوامل انتظامات فریادشان به آسمان بلند شده و با نگاه‌هاشان کمک طلب می‌کنند. نیروهای امدادی، عملیاتی و درمانی به سرعت وارد حرم می‌شوند، حال چند تایی از مجروحان وخیم است، خدا نگاه‌های ملتمسانه عزیزانشان پشت درب‌ مراقبت‌های ویژه را دریابد.

این‌ها تنها روایت چند سکانس‌ غم‌انگیز این تراژدی تلخ حادثه روز یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ در ورودی باب‌المهدی حرم مطهر سیدالسادت الاعظم احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) است. 

در این حمله تروریستی که توسط یک تکفیری صورت گرفت، هشت نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ سال این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

عامل حمله تروریستی که هشت خشاب پر همراه خود داشته پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیرو‌های امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

این تکفیری جنایتکار با سلاح گرم از باب المهدی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وارد شد و بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت گیت پلیس، زائران و خدام این آستان مقدس کرد. این تروریست، اما با آمادگی پلیس مواجه شد و به گفته اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با ورود به موقع مأموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.به گفته قزل سفلی این تکفیری در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تاکنون و با تحقیقات صورت گرفته ۴ مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی افزود: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده و بلافاصله دستگیر شده بود، در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات از او در حال انجام است.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: متاسفانه حال یکی از مجروحان حادثه شب گذشته وخیم اعلام شده است.

اقدام تروریستی دیشب، حرکتی کور بود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) نیز این اقدام را یک اقدام تروریستی ناموفق خواند و گفت: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از اینکه ۲ نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می‌گیریم. این‌ها نمی‌توانند ببینند یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و ان‌شاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن‌تر شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مؤمنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می‌شود.

زائران و مجاوران حرم احمد بن موسی (ع) نماز صبح دوشنبه ۲۳ مرداد ماه را در این حرم اقامه کردند.

هم اکنون امنیت کامل در حرم شاه چراغ برقرار است و زندگی عادی مردم ادامه دارد.

سفر وزیر کشور به شیراز

احمد وحیدی وزیر کشور برای بررسی حادثه تروریستی عصر دیروز در حرم شاهچراغ ، وارد شیراز شد.

وزیر کشور در این سفر ضمن بررسی ابعاد مختلف حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، به عیادت مجروحان این حادثه خواهد رفت.

وحیدی در بدو ورود به شیراز به به جهت زیارت حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم علیه السلام مشرف شد.

سفر وزیر کشور به شیراز و حضور در حرم شاهچراغ/۴ مظنون دستگیر شدند+تصاویرسفر وزیر کشور به شیراز و حضور در حرم شاهچراغ/۴ مظنون دستگیر شدند+تصاویر

/۴۲۴

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا