Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
محدودیت موجودی واکسن آسترازنکا بزودی رفع می‌شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

محدودیت موجودی واکسن آسترازنکا بزودی رفع می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه برگزیده های ایران از وبدا، محمد هاشمی با بیان اینکه در روزهای اخیر در برخی مراکز، واکسن آسترازنکا با محدودیت موجودی مواجه شده، افزود: در ماه های گذشته بحث تامین واکسن آسترازنکا از طریق عقد قرارداد خرید مطرح نبوده بلکه واکسن هایی که طی دو ماه گذشته استفاده شده اند، اهدایی بودند.

وی ادامه داد: واکسن های آسترازنکا را برای تکمیل واکسیناسیون نوبت دوم و سوم افرادی که قبلا واکسینه شده بودند و یا برای مسافران استفاده می کردیم.

هاشمی اظهار داشت: قرار بود یک محموله ۷۰۰ هزار تایی واکسن آسترازنکا را از ژاپن دریافت کنیم که زمان دریافت محموله به تعویق افتاد و به نیمه ماه ژانویه یعنی نزدیک به یک هفته آینده موکول شد، در نتیجه ممکن است طی روزهای آتی محدودیتی در موجودی واکسن آسترازنکا در مراکز واکسیناسیون داشته باشیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: افراد می توانند برای نوبت سوم از واکسن جایگزین استفاده کنند؛ طبق دستورالعمل ها آنهایی که دز اول و دوم واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند می توانند برای نوبت سوم از واکسن پاستوکووک پلاس یا اسپوتنیک استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که برای دُز سوم واکسن تاکید به دریافت آسترازنکا دارند، باید حدود یک هفته صبر کنند.

هاشمی با بیان اینکه افرادی هم که در دز اول و دوم واکسن هایی همچون اسپوتنیک دریافت کرده اند درصورتی که واکسن آسترازنکا در دسترس  نبود می توانند برای دز سوم واکسن از واکسن پاستوکووک پلاس استفاده کنند، گفت: تا حدود یک هفته آینده محدودیت موجودی رفع و محموله جدید در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد.

به گزارش برگزیده های ایران، سخنگوی گمرک روز سه شنبه ۱۴ دی ماه گفت: با ورود ۲ محموله واکسن سینوفارم به کشور، میزان واکسن‌های وارد شده به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

به گفته سید روح اله لطیفی، محموله های ۸۸ و ۸۹ واکسن به میزان ۴۰۰ هزار دز و ۲ میلیون دز از نوع سینوفارم در روزهای اخیر از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به صورت حمل یکسره ترخیص شد که با اضافه شدن این میزان، واردات واکسن به ۱۵۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

وی همچنین با بیان اینکه این دو محموله آمار واکسن سینوفارم را به ۱۳۴ میلیون و چهار هزار و ۴۹۸ دز رساند، خاطرنشان‌کرد: پس از آن، واکسن استرازنکا به میزان ۱۳ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۱۰ دز، اسپوتنیک چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دز و باهارات با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دز از مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده اند و به صورت حمل یکسره و بدون توقف ترخیص شد.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۵۰ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۷۶ نفر دُز دوم و ۸ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۴۴ دُز رسیده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا