علمی و فناوری

پهپاد متفاوت و ترسناکی که ژاپنی‌ها ساخته‌اند / عکس

پهپاد متفاوت و ترسناکی که ژاپنی‌ها ساخته‌اند / عکس

ایده عجیب جدید ژاپنی‌ها، در دانشگاه توکیو اجرایی شد. پهپاد عنکبوتی، یک پرنده با قابلیت حرکت چند وجهی به صورت محدود است. این پهپاد ژاپنی با استفاده از بازوهای متحرک و سبک خود، می‌تواند قدرت مانور مناسب و پرواز قابل قبول را در نسخه نهایی داشته باشد.

پهپاد عنکبوتی ژاپنی‌ها به چه دردی می‌خورد؟

پیش از رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است راجع به ربات‌ها و پهپادهای مشابه صحبت کنیم. پس از به وجود آمدن بحران کارگری در ژاپن و کم شدن نیروی کار، شرکت‌های رباتیک به سرعت دست به کار شدند تا بتوانند این خلا را جبران کنند. هر چند پهپاد عنکبوتی دانشگاه توکیو یک نمونه به شدت خاص است اما در نهایت می‌تواند وظایفی مانند بازرسی سیستم‌های آب و فاضلاب یا استریل کردن سیستم های زهکشی را به سادگی انجام دهد.

پهپاد عجیب و ترسناکی که ژاپنی‌ها ساخته‌اند / عکس

پیش از تولید این ربات، شرکت‌های دیگری هم ربات‌های مشابهی تولید کرده‌ بودند اما در نهایت پهپاد یا ربات SPIDAR، می‌تواند با توجه به قدرت راه رفتنش، به یک پهپاد به شدت قدرتمند تبدیل شود.

وجود بازوهای مکانیکی در این پهپاد، این اجازه را به کاربر می‌دهد تا از پهپاد در محیط‌های مختلفی استفاده کند. برای مثال زمانی که بخشی از مسیر باید با پرواز کردن و بخشی دیگر روی زمین طی شود، این پهپاد ژاپنی می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همچنین به لطف وجود بازوهای مکانیکی، این پهپاد دیگر محدودیت‌های نمونه‌های قبلی پهپادهای با قابلیت طی کردن مسیر در زمین را نخواهد داشت.

پهپاد عجیب و ترسناکی که ژاپنی‌ها ساخته‌اند / عکس

در حال حاظر پهپاد عنکبوتی ژاپنی‌ها محدودیت‌های به قابل توجهی دارد. همان طور که در ویدئو نیز قابل مشاهده است، پرواز این پهپاد خیلی روان نیست. در کنار این موضوع، مشکل دیگر عمر به شدت کم باتری است. طبق اعلام دانشگاه توکیو، این ربات می‌تواند حدود ۹ دقیقه پرواز کند و اگر بخواهد مثل یک عنکبوت راه بروید، عمر باتری‌اش به ۱۸ دقیقه می‌رسد.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا