سیاسی

برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای انتخابات/برگزاری تریبون‌های آزاد «صدای جمهور»

برنامه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای انتخابات/برگزاری تریبون‌های آزاد «صدای جمهور»

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، امیرحسین شمشیری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نشست خبری  این تشکل دانشجویی که امروز در خبرگزاری برگزیده های ایران برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از برگزاری برنامه‌هایی با عنوان تریبون آزاد “صدای جمهور” در میادین مختلف شهر خبر داد و گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران به دلیل اهمیت مشارکت و کمک به این امر در انتخابات قرار است برگزاری تریبون های آزاد دانشجویی با عنوان  صدای جمهور با حضور اقشار مختلفی مردمی در میادین اصلی و خیابان‌های شلوغ تهران را در دستورکار خود قرار دادند.

میزگرد دانشجویی انتخابات در برگزیده های ایران| عملکرد مجلس یازدهم از قبلی بهتر بود/ وظیفه جنبش دانشجویی چسبیدن به احزاب نیست

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه از ۲۱ بهمن ماه در میادین اصلی تهران برگزار می شود، تصریح کرد: ما در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز چنین تریبون هایی را برگزار کردیم اما امسال قرار است این تریبون‌ها با حضور اقشار مختلف برگزار شده و در آن به گفتگو درباره مسائل اصلی اقشار مختلف که از سوی مجلس باید در دستور کار قرار گیرند، پرداخته شود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: مجوز برگزاری این تریبون ها در میادین مختلف در حال پیگیری است و نقاطی که تا کنون برگزاری چنین تریبون هایی در آن قطعی شده است، سردر دانشگاه تهران، بازار تهران و سبزه میدان است. این تریبون‌ها با حضور قشرهای مختلفی مانند فرهنگیان، پرستاران،  کارگران و…برگزار می‌شود.

شمشیری خاطرنشان کرد: برگزاری چنین تریبون‌های در درون خود دانشکده‌های دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و بررسی مسائل آنها را نیز در دست داریم.

وی همچنین از انتشار ویژه نامه‌ انتخاباتی با  عنوان “صدای جمهور” به منظور توجه به بحث مشارکت و انتخاب اصلح در انتخابات از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این ویژه این ویژه نامه مخصوص انتخابات اس تو در ان مطالبی ناظر بر انتخاب اصلح شاخص های نماینده انقلابی و مشارکت منتشر می شود و در اختیار دانشجویان و مردم قرار می گیرد.

شمشیری به برگزاری میزگردهای تخصصی از سوی دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص مسائل و مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: مسائل مختلف و تخصصی کشور نظیر سیاست خارجی، اقتصاد، معیشت،  تورم و… که از مسائل اصلی مردم و کشور است  با حضور نمایندگان فعلی و سابق مجلس در میزدگرهای تخصصی که دانشجویان بسیجی دانشکده های تخصصی دانشگاه تهران برگزار می کنند، بررسی و در این میزگردها ضمن نقد عملکرد مجلس راهکارهای موجود بررسی می‌شود.

صفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز این رابطه  گفت:  تخاطب با مردم و اقشار مختلف مردمی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در زمینه مشارکت باید به ان توجه کنیم. تریبون های آزاد صدای جمهور صدا تلاش می‌کند صدای مردم باشد البته برگزاری چنین تریبون هایی نباید محدود به انتخابات باشد البته بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزاری چنین تریبون‌هایی را قبلا و به مناسبت هاب مختلف برگزار کرده است.

وی گفت: دانشگاه تهران یک جامعیتی دارد و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با داشتن ۲۳ پایگاه بسیج که در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه فعال است در نظر دارد این برنامه ها را دنبال کند.

صفری کمیسیونهای مجلس را از ساختارهای اصلی مجلس در دستورسازی که مصوبه‌ها از دل آن خارج می‌شود، دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری میزگردها و نشست‌های تخصصی که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده‌های مختلف و تخصصی دانشگاه تهران برگزار می‌شود ضمن بررسی عملکرد مجلس اولویت‌های کاری و مسائل اصلی کشور و راهکارهای آن را استخراج کنیم تا ایده‌های جدید برای مجلس آینده ایجاد شود و زمینه تضارب آرا در این  زمینه فراهم شود.

وی تاکید کرد که این برنامه‌ها از هفته آینده تا روز انتخابات با حضور و پیگیری دانشجویان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا