اجتماعی

ورزش بانوان در سوله‌‌های مدیریت بحران تهران ممنوع شد!

ورزش بانوان در سوله‌‌های مدیریت بحران تهران ممنوع شد!

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، چندی پیش با توافق سازمان مدیریت بحران تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران، ۵۲ سوله مدیریت بحران تهران به سازمان مدیریت بحران بازگردانده شد.

بر اساس توافقی که بین دو رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران صورت گرفت، قرار بر این شد که سوله‌های به سازمان مدیریت بحران بازگرداند اما همچنان ورزش بانوان در شرایط عادی در این سوله‌ها ادامه داشته باشد اما به یکباره از ورود بانوان در سوله‌ها برای ورزش جلوگیری شد!

در همین ارتباط هفته گذشته برخی از اعضای شورای شهر تهران در جریان یکصدوشصتمین جلسه علنی شورا نسبت به ممنوعیت ورود بانوان به سوله‌های مدیریت بحران و ورزش آنها انتقاد کردند.

پیرو این اتفاق، ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نسبت به تعطیلی ورزش بانون در سوله‌های مدیریت بحران منطقه گفت: متاسفانه چند وقتی است که این سوله‌ها بر روی بانون بسته شده است البته اخیراً رئیس سازمان ورزش اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی هستند تا مشکلی برای ورزش بانوان در این سالن ایجاد نشود اما همچنان این مشکل ادامه‌دار است.

همچنین مهدی اقراریان؛ دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به سوء‌مدیریت سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: این مجموعه نیز همانند شرکت ساماندهی نیاز به ساماندهی دارد و شهردار تهران باید به این نکته توجه داشته باشد. سازمان ورزش شهرداری تهران در شرایط نامناسبی به لحاظ مدیریت به سر می‌برد و نیاز به ورود شهرداری تهران جهت ساماندهی این موضوع است. در ملاقاتی با شهروندان مختلف تهرانی در ماه‌های گذشته به وضعیت اماکن ورزشی در مناطق مختلف اشاره داشته‌اند و در واقع شهرداری تهران در این دوره بدترین عملکرد را در سازمان ورزش داشته است.

انتقادات اعضای شورای شهر تهران به وضعیت نابسامان ورزش در سوله‌های مدیریت بحران به احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر تهران رسید و او با اشاره به کشمکش در سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس توافقی که شده بود قرار بود که سوله‌های مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری به سازمان مدیریت بحران برگردانده شود اما همچنان ورزش بانوان در این سالن‌ها ادامه داشته باشد اما متاسفانه شاهدیم در اقدامی عجیب از ورزش بانوان در این سوله‌ها جلوگیری می‌شود.

وی با انتقاد از این رویه در سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران گفت: سازمان ورزش، لابی بسیار زیادی را دارد و حتی طرحی را که یک فوریت آن در شورا به تصویب رسیده هنوز در صحن شورا مطرح نشده است؛ طبق تاکید شورای شهر تهران علاوه بر ۵۲ پایگاه عودت شده به سازمان مدیریت بحران، باید در سایر پایگاه‌های مدیریت بحران در شرایط عادی ورزش بانوان انجام شود و تاکید ما بر این است که این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

انتقاد اعضای شورای شهر تهران از عملکرد مدیریت سازمان ورزش شهرداری تهران

همچنین مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نیز به وضعیت نابسامان ورزش بانون در سوله‌های مدیریت بحران انتقاد کرد و گفت: کشمکش بین دو سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران اصلا خوب نیست.

اما علی نصیری؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز درباره تعیین تکلیف ورزش بانوان در سوله‌های مدیریت بحران که مورد تذکر اعضای شورای شهر قرار گرفته بود، گفت: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش اختلاف دیدگاهی در خصوص بهره‌برداری از سوله‌های بحران و انجام ورزش بانوان ندارند و اتفاقا در این دوره مدیریت شهری به تفاهم رسیدند.

وی با اشاره به جلسه هفت ساعته سازمان مدیریت بحران و سازمان ورزش شهرداری در خصوص تعیین تکلیف سوله‌های بحران گفت: پس از این جلسه، تفاهمی بین سازمان ورزش و سازمان مدیریت بحران شکل گرفت و همه یکدل و یکصدا کار را پیش می‌بریم اما دقت داشته باشید که این سوله‌ها برای بحران بوده و هستند اما قرار بوده که در ساعات خالی از این سوله‌ها، برای ورزش بانوان استفاده شود. متاسفانه در دوره‌های قبلی مدیریت شهری به بهانه و اسم ورزش بانوان زیرساخت‌های مدیریت بحران را تحت‌الشعاع قرار دادند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ما نه تنها با ورزش بانوان در سوله‌های بحران مخالف نیستیم بلکه موافق گسترش آن به سایر پایگاه‌ها هم هستیم و حتی ظرفیت‌سنجی ۱۶ پایگاه بحران انجام شده تا به ۵۲ سوله بحران که ورزش بانوان در آن انجام می‌شود، تعدادی سوله جدید را نیز اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه قرار شده که ورزش بانوان در طبقه همکف این سوله‌ها ادامه داشته باشد و در طبقات بالا زیرساخت‌های بحران هر ناحیه تامین شود، گفت: سوله‌های بحران، سرانه ایمنی و بحران هر منطقه هستند و باید این سوله‌ها در زمان وقوع بحران به مردم هر ناحیه سرویس بدهند و قبل از وقوع بحران نیز به مردم محله آموزش‌های لازم را بدهد و اینگونه نیست که سوله‌های بحران فقط برای زمان بحران باشند بلکه باید قبل از وقوع بحران نیز خدمات آموزشی به مردم هر محله ارائه دهند.

نصیری با بیان اینکه ما مخالف ورزش بانوان در سوله‌ها نیستیم، گفت: پایگاه‌ها باید همزمان هم ورزش داشته باشند و هم برای بحران آماده باشند البته برخی اقدامات از اول مغایر با مصوبات شورای شهر بوده که ما آن را اصلاح کرده و تنها به مصوبات شورا و آئین‌نامه‌های صادره آن عمل می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سوله‌ها فقط متعلق به زمان بحران نیست بلکه قبل از بحران هم باید اقداماتی انجام دهد، ادامه داد: پرسنل ورزش بانوان نگران امنیت شغلی خود نباشند چرا که ما اجازه تعطیلی ورزش بانوان در سوله‌های بحران را نمی‌دهیم و تا این لحظه هم حتی یک پایگاه تحویل ما نشده است و این سخنان که پایگاه‌های بحران از ورزش بانوان خالی می‌شوند کذب محض است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص زمان انتقال ورزش بانوان از طبقات بالا به همکف سوله‌های بحران تصیرح کرد: این کار به مرور زمان انجام خواهد گرفت چرا که در فصل تابستان تقاضا برای ورزش بیشتر است و می‌توانیم به مرور در مهر ماه این اقدام را انجام دهیم اما دقت داشته باشید که ما نمی‌خواهیم ورزش بانوان را تعطیل کنیم و حتی اعلام آمادگی کردیم که در ۱۶ پایگاه دیگرمان نیز ورزش بانوان ادامه یابد.

به گزارش برگزیده های ایران؛ در حالی اعضای شورای شهر تهران نسبت به تعطیلی ورزش بانون در سوله‌های مدیریت بحران تهران انتقاد داشته و دارند و علی نصیری؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید بر فعال بودن ورزش بانوان در سوله‌های بحران دارد اما گزارشات میدانی و گفت‌وگو با برخی از اهالی مناطق حکایت از آن دارد که بخشی از سوله‌های مدیریت بحران پس از واگذاری به سازمان مدیریت بحران، عملا تعطیل شده که جمله می‌توان به تعطیلی ورزش بانوان در سوله‌های مدیریت بحران مناطقی مانند ۱۸ ، ۲۰ ، ۲ و… اشاره کرد.

به گزارش برگزیده های ایران؛ علی‌رغم انتقادات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران به وضعیت نامناسب سازمان ورزش شهرداری تهران و مدیریت آن اما تاکنون حسین اجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران پاسخگوی انتقادات مطرح شده از سوی اعضا و مسئله تعطیلی ورزش بانوان نبوده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا