زنجان

مذاکرات وین به نفع ایران در حال انجام است/امضای ۲۶۰ نماینده برای رسیدگی به پرونده کرسنت

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با بیان اینکه حلقوم‌ها را می‌توان برید اما فریادها را نه اظهار کرد: دشمن در حال حاضر از عکس شهید هم وحشت دارد و در واقع شهید سلیمانی امروز از سردار سلیمانی دیروز برای دشمنان خطرناک‌تر شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دولت برای واکسیناسیون انجام شده در کشور افزود: یادمان نرفته است که سال گذشته در این روزها با تعطیلات مستمر شاهد خسارات جبران ناپذیر کسب و کارها بودیم، ولی با واکسیناسیون انجام شده در حال حاضر کسب و کار ها و زندگی مردم تقریباً به روال عادی بازگشته است.

طاهری به مذاکرات در حال انجام وین اشاره و تصریح کرد: باید از دولت برای مدیریت این مذاکرات که جلوی شرطی شدن اقتصاد را گرفته است تقدیر کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده و تیم خنثی‌کننده هر کدام کار خود را در مذاکرات وین انجام می‌دهند، افزود: با مدیریت انجام شده در این نشست‌ها مذاکرات به نفع ایران در حال انجام است و اقتصاد هم مسیر خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه با تغییرات انجام شده در دولت زمان تغییرات مدیریتی هم فرار سیده است، ادامه داد: هرچند مدیران قبلی، به عنوان بانیان وضع موجود نمی‌توانند ادامه مدیریت دهند که امر درستی هم هست، منتهی باید متوجه بود در این ایام نباید افراد چاپلوس به جای افراد شایسته به منصب برسند.

طاهری با تاکید بر اینکه افراد چاپلوس به مراتب خطرناک‌تر از افراد جاسوس در عرصه مدیریت محسوب می‌شوند ادامه داد: یادمان باشد جاسوس چهره خود را می‌پوشاند در حالی که چاپلوس چهره واقعیت را، چرا که چاپلوس مزاج شناس است و دلخواسته‌های پنهانی رئیس را استخراج و بر آن لعاب واقعیت زده تحویل رئیس می‌دهد از این رو رؤسا نباید مزاج خود را به ذائقه‌های شیرین عادت دهند و باید از زبان‌های پرچرب پرهیز کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: خط‌مشی فعلی دولت در مورد تورم، مدیریت کسری بودجه است که اقدامات خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای آن انجام داده که نمونه آن کاهش ۴۶۴ هزار میلیارد تومانی همت به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در مورد کنترل هزینه‌ها به غیر از حقوق‌ها که عدالت محور شده، انجام داده است، تصریح کرد: دولت هزینه‌های خود را در این لایحه به غیر از حقوق ۱۵ درصد کاهش داده، ضمن اینکه کاهش فروش اوراق قرضه را هم در دستور خود قرار داده که اقدام خوبی است و ما هم خواهان ادامه همین رویه هستیم.

طاهری تاکید کرد: هر چند اقدامات دولت برای کنترل کسری بودجه قابل توجه است منتهی باید متوجه بود که مهار تورم با کسری بودجه یکی از اضلاع مهم محسوب می‌شود و برای موثر بودن این رویه نباید به اضلاع دیگر آن یعنی اصلاح نظام بانکی و مدیریت بهینه بازار ارز که سیاستگذاری پولی است بی‌توجه بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه دولت قبل هم از سال ۹۲ تا ۹۶ استقراض از نظام بانکی را برای کسری بودجه خود ممنوع کرده بود، افزود: باید متوجه بود که این رویه مانع از تورم نشد، چرا که به اضلاع دیگر مهار تورم بی‌توجهی شده بود.

وی به آثار تورمی اقدامات بانک‌ها با تولید نقدینگی اشاره و تاکید کرد: اگر به اقدامات بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی بی‌توجهی شود برنامه‌های تدوین شده برای مهار تورم به نتیجه دلخواه نخواهد رسید.

طاهری در ادامه به جمع‌آوری ۲۶۰ امضا در مجلس برای رسیدگی به پرونده کرسنت اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضاییه باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد، چرا که تا امروز شاهد اقدامات خاصی در این حوزه نبودیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/م


 2022-01-08 10:04:38

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا