بین الملل

مدودف: کوریل برای روسیه است؛ ژاپنی‌های ناراحت خودکشی کنند!

مدودف: کوریل برای روسیه است؛ ژاپنی‌های ناراحت خودکشی کنند!

به گزارش برگزیده «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن دوباره از یک توافق صلح با روسیه سخن گفته است؛ اما به‌شرط بررسی (مناقشه) کوریل و حفظ تحریم‌ها.

به گزارش ایسنا، مدودف سه شرط برای این توافق صلح مطرح کرد:

۱. مسئله ارضی یک‌بار برای همیشه بر مبنای قانون اساسی روسیه حل شود.

۲. جزایر کوریل به شکل فعالانه گسترش یافته و نقش استراتژیک آن‌ها در موازات افزایش یابد، از جمله استقرار تسلیحات جدید در آنجا.

۳. روسیه هیچ اهمیتی به «احساسات ژاپنی‌ها» درباره به‌اصطلاح «مناطق شمالی» نمی‌دهد. این‌ها منطقه مورد مناقشه نیست؛ جزء روسیه است.

وی افزود: اگر سامورایی‌های ژاپنی خیلی ناراحت هستند، می‌توانند به روش سنتی ژاپنی به زندگی خود پایان داده و «هاراگیری» کنند. البته اگر جراتش را داشته باشند!

او در ادامه گفت که ژاپنی‌ها حملات اتمی آمریکا به هیروشیما و ناگازاکی را فراموش کرده و حالا به آمریکایی‌ها نزدیک شده‌اند.

ژاپن و روسیه از زمان پایان جنگ جهانی دوم درگیر یک مناقشه ارضی بر سر جزایر کوریل بوده‌اند. ژاپن مدعی است که جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای، در مجمع‌الجزایر کوریل، متعلق به این کشور هستند و به آنها «سرزمین‌های شمالی» می‌گوید. در مقابل، مسکو تاکید دارد که این جزایر بعد از جنگ جهانی دوم بخشی از خاک اتحاد شوروی سابق شدند و هیچ بحثی در این باره قابل‌قبول نیست.

پیش‌تر نخست‌وزیر ژاپن گفت این کشور مایل به انعقاد یک معاهده صلح با روسیه است، اما قصد دارد به سیاست تحریم‌های ضد روسی و حمایت خود از اوکراین ادامه دهد.

کیشیدا در پارلمان این کشور با بیان اینکه جنگ اوکراین روابط دوجانبه مسکو و توکیو را دشوار کرده، گفت: «ما به طور فعال به گسترش تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.» بااین‌وجود، کیشیدا افزود: «ژاپن همچنان به مسیری که هدف آن حل‌وفصل مسئله ارضی و انعقاد یک معاهده صلح (با روسیه) باشد، متعهد است.»

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا