اصفهان

کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تبلیغ باغ اجاره‌ای برای روز طبیعت

کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تبلیغ باغ اجاره‌ای برای روز طبیعت

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۸۰ میلیون ریال در سایت دیوار، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه کلاهبرداری صورت گرفته اظهار داشت: در سایت دیوار به دنبال اجاره ویلا یا باغ جهت روز طبیعت بودم که پس از مشاهده یکی از آگهی‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ ۸۰ میلیون ریال جهت رزرو ۴۸ ساعته به حساب صاحب باغ واریز کرده در حالی که پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی کارشناسان، متهم اصلی این کلاهبرداری شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی اذعان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت و عنوان داشت که اجاره باغ دربستی، برای روز طبیعت بهانه ای برای کلاهبرداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی های مختلف فروش املاک به دست آورده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه کنید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و غیره نیست و حتما در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت کنید.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا