اجتماعی

کشف ۲۲۸ خودروی لوکس/ تشکیل ۱۵۸ پرونده قاچاق کلان و ملی به‌ارزش ۹هزار میلیارد تومان

کشف ۲۲۸ خودروی لوکس/ تشکیل ۱۵۸ پرونده قاچاق کلان و ملی به‌ارزش ۹هزار میلیارد تومان

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار حسین رحیمی؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون که در زمان جنگ ترکیبی و شناختی هستیم، وجود خبرنگاران و حضور آنها در مأموریت‌های پلیس سبب می‌شود اقدامات مأموران در این حوزه بهتر به مردم معرفی شود.

وی افزود: یکی از اقشاری که بسیاری از شائبه‌های مفاسد اقتصادی به آنها اطلاع داده می‌شود، خبرنگاران هستند و چه خوب است که این افراد با پلیس در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوانیم ریشه فساد در جامعه را خشک کنیم.

رحیمی گفت: اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مأموریت پلیس امنیت اقتصادی، برقراری امنیت برای افرادی است که در عرصه تجارت (تولید و واردات، ترانزیت داخلی و خارجی، انبارِش و توزیع و مصرف) فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال سخت قاچاقچیان است، اضافه کرد: قاچاق کالا یعنی ضربه زدن به پول کشور و بیکار کردن کارگران و خاموش شدن تولید در کشور، ما در این زمینه (قاچاق کالا) با هیچ شخصی تعارف نداریم و به‌شدت با مقوله قاچاق به‌ویژه قاچاق کالا برخورد می‌کنیم.

تعیین تکلیف ۳۵ دستگاه خودروی لوکس وارداتی در پی سفر رئیس دستگاه قضا به کردستان

وی با ابراز اینکه “در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تمرکز اصلی پلیس به‌روی پرونده‌های ملی و کلان است و تلاش می‌کنیم با مافیای سازمان‌یافته قاچاق کالا مبارزه‌ داشته باشیم”، گفت: در ۴ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در حوزه قاچاق کلان، سازمان‌یافته و… ۱۵۸ پرونده کلان و ملی با ارزش ۹ همت (هزار میلیارد تومان) کشف شده است.

رحیمی تصریح کرد: به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۱ همت انواع کالای قاچاق کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش کشفیات بوده است.

وی ادامه داد: ۷ هزار خودروی شوتی در ۱۲۸ طرح ویژه پلیس امنیت اقتصادی توقیف شده‌اند که نسبت به سال گذشته توقیف این خودروهای شوتی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

رحیمی ادامه داد: بالغ بر ۱۳۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است که تحویل مسئولان مربوطه داده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به کاهش ۶درصدی پرونده‌های خرد قاچاق در سال جاری اشاره کرد و گفت: در بحث مصنوعات (طلا و شمش) حدود ۱۷۰ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال، ۳۵ درصد افزایش کشفیات قاچاق دارو را داشتیم و در لوازم آرایشی و بهداشتی ۵۹۷ درصد افزایش ورود قاچاق این اقلام را داشتیم.

به‌گفته سردار رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ۲۲۸ دستگاه خودروی لوکس قاچاق کشف و توقیف شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تا پایان چهارماهه سال یک‌هزار و ۵۵ فقره پرونده تشکیل شد و ۲ هزار و ۲۹۰ نفر از مخلّان امنیت اقتصادی دستگیر شدند که ارزش ریالی پرونده‌های این مجرمان ۲۱ همت بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در حوزه فرار مالیاتی بالغ بر ۱.۵ همت کشف، در حوزه زمین‌خواری بالغ بر ۵ همت و ارزش ریالی پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی بالغ بر ۸ همت است.

رحیمی گفت: ۲۸۷ فقره پرونده در حوزه پلیس گمرک بررسی شده است که بالغ بر ۴۱ درصد افزایش عملکرد پلیس گمرک بوده است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا