آذربایجان شرقی

نمایشگاه رینوتکس تبریز آغاز به کار کرد

نمایشگاه رینوتکس تبریز آغاز به کار کرد

به گزارش برگزیده از تبریز، رئیس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه رینوتکس گفت: ۷۹۱ طرح به دبیرخانه این نمایشگاه از سراسر کشور ارسال شد که از این ۵۷۷ طرح آماده نمایش در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز است.

رضا کریملو با بیان اینکه تعداد طرح های امسال در مقایسه با دوره دهم این نمایشگاه ۱۱۲ مورد بیشتر شده است، افزود: در این دوره ۲۰ درصد طرح ها از سایر استان های کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بود حدود یک هزار طرح در این دوره ارایه شود، اظهار کرد: با توجه به شرکت ۳۶۶ طرح در بخش نمایشگاهی رینوفست، مجموع طرح های قابل نمایش در این دوره به ۹۴۳ طرح رسید که به عدد پیش بینی شده نزدیک است.

رییس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) با بیان اینکه همزمان با برگزاری این نمایشگاه ۱۱۰ طرح نیز به دبیرخانه جشنواره ربع رشیدی ارسال شده است، افزود: از این تعداد پس از سه دوره داوری ۱۶ طرح برای ارایه در نمایشگاه انتخاب شده است.

کریملو، تعداد طرح های ارسال شده به این جشنواره را در سال گذشته ۶۳ مورد اعلام کرد و گفت: امسال با وجود ایجاد امکان حضور طرح های بین المللی در این جشنواره و اعلام آمادگی کشورهای ترکیه، ارمنستان، پاکستان و قزاقستان، فقط ۲ طرح از ترکیه موفق به شرکت در این جشنواره شدند.

وی با اشاره به نمایشگاه رینوفست (فستیوال دانش آموزی) یادآور شد: این نمایشگاه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش در کنار یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس برگزار می شود که برای شرکت در آن یک هزار و ۱۱۷ طرح ثبت نام کرده بودند.

رییس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) با بیان اینکه در بخش مسابقات نمایشگاه رینوفست نیز ۶ هزار و ۳۵ طرح شرکت کرده است، گفت: در مجموع هفت هزار و ۱۵۲ طرح دانش آموزی در نمایشگاه و مسابقات آن حضور دارند.

کریملو، تعداد طرح های نهایی راه یافته به بخش مسابقات رینوفست هم پس از سه دوره داوری ۸۴۹ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز در این دوره از مسابقات ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این نمایشگاه، رویداد «گویش تجربه ها» برای نخستین بار با حضور هشت نفر از سرشناسان حوزه صنعت و نوآوری و فناوری به منظور ارائه تجربه هایشان برای شرکت کنندگان در این رویداد که روز چهارشنبه این هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل هتل شهریار برگزار می شود، برگزار می شود.

رییس ستاد اجرایی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس)، تجلیل از سه فعال دوره های قبلی این نمایشگاه و برگزاری اولین رویداد ملی «جمپا» (جایزه ملی فناوری ایران ربع رشیدی) را از دیگر برنامه های جنبی این دوره نمایشگاه رینوتکس اعلام کرد.

کریملو، با اشاره به تدارک ۴۱ رویداد تخصصی در سال جاری، ادامه داد: تعدادی از این رویدادها برگزار شده و تعدادی نیز در طول برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) انجام خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا