اخبار روز

مسکو: دیکتاتوری روس‌هراس اوکراین را برنمی‌تابیم

مسکو: دیکتاتوری روس‌هراس اوکراین را برنمی‌تابیم

به گزارش خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، سفیر دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم، روسیه قصد ندارد اوکراین را به عنوان یک کشور از بین ببرد.

او با اشاره به دولت ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد: با این حال، نمی‌توانیم این را تحمل کنیم که یک دیکتاتوری ضدمسیحی و روس‌هراس کنار گوشمان در حال ظهور است.

اصابت موشک روس به منطقه مسکونی اوکراین

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین دلیل اصابت یک موشک روسیه به منطقه‌ای غیرنظامی در اوکراین را رهگیری موشک توسط نیروهای اوکراین دانست و گفت که پدافند هوایی اوکراین در منطقه‌ای مستقر بوده که باعث شده این موشک پس از سرنگونی به مناطق غیرنظامی برخورد کند.

نبنزیا گفت: مقامات غرب از پشت صحنه این رویدادها – و دست داشتن مقامات اوکراین در آن – سخنی به میان نمی‌آورند.

وی افزود: موشک روسی که تاسیسات زیرساخت انرژی اوکراین را هدف گرفته بود، توسط سامانه پدافند هوایی اوکراین سرنگون شد. از آنجا که بر خلاف قوانین بشردوستانه بین‌المللی – که برای شما هم خیلی مهم است – پرتاب‌کننده‌های این سامانه در منطقه‌ای مسکونی مستقر شده بودند، موشک‌ روس به یک ساختمان مسکونی اصابت کرد. باقی ماجرا را هم خودتان می‌دانید.

روز شنبه در پی اصابت یک موشک روس به ساختمانی ۹ طبقه در شهر دنیپرو اوکراین، دست‌کم ۴۵ غیرنظامی – از جمله شش کودک – جان باخته و ۷۵ تن مجروح شدند.

نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: تاسف می‌خورم که هیچ یک از شما چیزی درباره حملات موشکی اوکراین به دونتسک چیزی نگفتید؛ در آنجا هم مردم می‌میرند. حال آنکه (بر خلاف روسیه) اوکراین مناطق مسکونی را عامدانه هدف قرار می‌دهد، در حالی که هیچ هدف نظامی در آنجا نیست. شهروندان دونتسک در نشست فرمت Arria که روز جمعه برگزار می‌کنیم، بیشتر در این باره حرف خواهند زد.

فرمت Arria به نوعی از جلسات غیررسمی شورای امنیت گفته می‌شود که خارج از سالن اصلی جلسات این شورا و به ریاست کشوری که پیشنهاد تشکیل جلسه را داده، برگزار می‌شوند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا