مازندران

جلوگیری از تغییر کاربری ۲۸۱ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در ساری +عکس و فیلم

رضا پورفلاح در گفت‌‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرستان ساری، اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ساخت‌و سازهای غیرمجاز برابر تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی باغی تعداد ۶۶ مورد دستور قضایی اخذ شده و از دادستانی مرکز استان به مساحت ۲۸۱هزار و ۵۳۰ مترمربع اراضی زراعی باغی اعاده به وضع سابق شد.

وی افزود: این مهم باهمکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرای قانون و اعاده به وضع سابق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: در اجرای آرای قطعی ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی باغی تعداد ۴ واحد ساختمان مسکونی غیرمجاز که به‌صورت خوش نشین در اراضی زراعی و باغی احداث شد، به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط قلع و قمع شد.

این مسؤول تصریح کرد: همچنین در اجرای ماده ۸ قانون حفظ کاربری از تعداد ۷ نهاد و ادارات خدمات‌رسان و دهیاری که به‌صورت غیرمجاز نسبت به انشعاب غیرمجاز آب، برق و گاز و سایر خدمات اقدام کرده‌اند در محاکم قضایی شکایت شده است.

پورفلاح ادامه داد: همچنین تعداد بیش از ۱۰۰ پرونده ساخت‌وساز غیرمجاز در محاکم قضایی طرح شکایت شده و منتظر آرای قطعی دستگاه قضا هستیم.

وی با اشاره به آزادسازی ۲۵۷ قطعه از اراضی زراعی و باغی و به مساحت ۱۲۰هزار مترمربع در حریم مصوب شهر ساری و روستاهای دیمطوران و مقام، گفت: از همه شهروندان تقاضا داریم از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی باغی و خارج از طرح هادی روستا و محدوده شهر جدا خودداری کرده و نسبت به گرفتن مجوز از دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا