ایلام

مشکلی به نام نبود کارت سوخت آزاد برای جایگاه داران و رانندگان وسیله نقلیه سنگین در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ایلام شهری که از قدیم‌الایام با یک بافت سنتی بوده و جاده و خیابان‌های آن هنوز نسبت به گذشته تغییرات زیادی نکرده و هر روز بر مشکلات ترافیک شهری اضافه می‌شود که این معضلات دغدغه همه مردم و حتی خود مسوولین شده است.

 راحت‌ترین و کوتاه‌ترین راه صادرات از طریق مرز بین‌المللی مهران است و هر روز ورود وسایل نقلیه سنگین از سایر استان‌ها به سمت ایلام و بالعکس افزایش یافته است که بار ترافیکی این وسایل آن قدر زیاد است که گویی ایلام را به یک شهر پرترافیک تبدیل کرده است.

 قطعاً همه این وسایل نقلیه برای سوختگیری از سمت مرز مهران به شهر ایلام با آن حجم ترافیک مراجعه می‌کنند اما ایت موضوع خود به یک معضل غیرقابل پیش‌بینی مبدل شده و خود رانندگان و مردم را دچار نگرانی کرده است.

 عبور این وسایل نقلیه سنگین جهت سوختگیری در کنار جاده بر این حجم ترافیک افزوده است که اگر یک لحظه حادثه ناگوار رخ بدهد به کلی محل تردد خودروها بسته و یک فاجعه ترافیکی به وجود می‌آید.

تنها به یک جایگاه سوخت کارت سوخت آزاد برای وسایل نقلیه سنگین می‌دهند

 یکی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین به خبرنگار فارس گفت: شغل اصلی ما رانندگی است سال‌هاست هر روز در جاده‌های کشور در حال تردد هستیم هر جایی هم متوقف می‌کنیم سعی ما بر آن است که همان جا تمام نیازهای خود را برطرف تا مجبور به توقف پی‌درپی نشویم؛ متاسفانه در استان ایلام به این شکل نیست سوخت وسایل نقلیه سنگین از گازوئیل تامین می‌شود و باید به تنها یک جایگاه سوخت شهر ایلام مراجعه کنیم تا سوخت آزاد تهیه کنیم همین موضوع باعث ترافیک شهری و زمان رفت و آمد ما را خیلی طولانی می‌کند امیدواریم مسوولین استان ایلام مشکل جایگاه سوخت وسایل نقلیه سنگین را حل کنند.

حجم ترافیک در برخی از نقاط شهر غیر قابل تحمل شده است

 یکی دیگر از شهروندان ایلامی به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه وضعیت ترافیکی شهر ایلام نامناسب و امان از مردم گرفته است، حال در این وضعیت برخی خودروهای سنگین برای سوختگیری مراجعه می‌کنند که در آخر هفته این مشکل آنقدر زیاد است که حجم ترافیک شهری را در بلوار شهید سلیمانی دوچندان کرده است ولی آنها چاره‌ای ندارند و باید سوختگیری کنند امیدواریم مسوولین نسبت به حل این معضل اقداماتی انجام دهند.

همه شهرستان‌های استان ایلام یک کارت سوخت آزاد در اختیار دارند

 چاغروندی مدیر پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در سراسر کشور کارت سوخت آزاد گازوئیل برای هر شهرستان یک عدد است؛ برای سوخت خودرو که ممکن است سهمیه به آنها نرسد یا دچار نقص شود می‌توانند ۱۰۰ لیتر گازوئیل آزاد دریافت کنند و همه شهرستان‌های استان ایلام این کارت سوخت آزاد را در اختیار دارند.

وی افزود: این مسئله غیر طبیعی نیست که اعلام کنیم چند روز یا چند ماه کارت سوخت آزاد وجود ندارد؛ این کارت برای موارد ضروری است ماشین‌آلات گازوئیل سهمیه دستورالعمل بر اساس پیمایش سوخت دریافت می‌کنند و هیچ وقت سوخت آنها تمام نمی‌شود مگر در موارد استثنایی که برای آن هم تدابیری اندیشیده شده است.

مدیر پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام ادامه داد: تنها استانی که همه شهرستان‌های آن کارت آزاد گازوئیل دارند ایلام است و هر کدام به صورت جداگانه کارت سوخت آزاد اختصاص دادیم و در استان این مسؤلیت را پذیرفتیم؛ حتی استان‌های همجوار ما حاضر نیستند این مسوولیت را قبول و این کار را انجام دهند.

وی گفت: مگر چند ماشین در طول روز مشکل کارت سوخت گازوئیل دارند؛ براساس حجم بار و پیمایشی و به استناد بارنامه که دریافت می‌کنند سوخت برای آنها تعریف می‌شود این قانونی که در کل کشور اجرایی و مختص به استان ایلام نیست.

چاغروندی تصریح کرد: برای اختصاص کارت سوخت آزاد گازوئیل به جایگاه باید در یک جلسه و طبق نظر شورا که اعلام می‌کنند جایگاهی که در خروجی شهر است کارت تحویل بگیرند تا ماشین سوختگیری و از آنجا خارج تا بار ترافیکی ایجاد نشود.

وی افزود: قبلا این کارت در اختیار حاجی بیگی و الان چند ماه است که در اختیار جایگاه کوثر است و در آینده ممکن است به جایگاه دیگر تحویل دهند این موضوع کارت به صورت دوره‌ای انجام می‌شود متاسفانه برخی این موضوع را قبول ندارند و به دنبال منافع شخصی هستند ما دنبال سود جایگاه‌داران نیستیم و مصلحت مردم را در نظر می‌گیریم لذا آن جایگاهی که مناسب است این کارت را تحویل می‌گیرد برخی جایگاه‌ها چون خروجی آنها به سمت داخل شهر است اگر ماشین آلات در آنجا سوختگیری کنند باید دوباره از داخل شهر عبور و از آنجا خارج شوند این موضوع کار فنی است که کارشناسان ما تشخیص می‌دهند تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

 مسوولین شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی ایلام نسبت به حل مشکل جایگاه داران و رانندگان وسایل نقلیه سنگین اقدامات موثری را اتخاذ کنند.

 قطعاً با دوره‌ای کردن کارت سوخت آزاد گازوئیل بین جایگاه داران به طور منظم هم مشکل رانندگان ماشین آلات سنگین و هم دغدغه جایگاه داران را برطرف کرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا