Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مصاحبه فارس با خبرنگار عراقی| از پیشرفت ایران با اسکوچیچ، طارمی و آزمون تا تاثیر مکتب حاج قاسم در جهان - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار ورزشی

مصاحبه فارس با خبرنگار عراقی| از پیشرفت ایران با اسکوچیچ، طارمی و آزمون تا تاثیر مکتب حاج قاسم در جهان

داود ایگدری- به گزارش برگزیده های ایران، تیم ملی فوتبال کشورمان در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ دوبار در مرحله دوم و پایانی رقیب تیم ملی عراق شد. همیشه تقابل های ایران با عراق جذاب است و به نوعی دیدار این دو تیم به دربی غرب آسیا شناخته می شود. تیم ملی عراق همیشه رقیب سرسختی برای تیم ملی کشورمان بوده و تاریخ بازی های این دو تیم نشان دهنده این واقعیت است.

اسکوچیچ در اولین آزمون خود مقابل عراق سربلند از زمین خارج شد. تیم ملی کشورمان در دیدار با عراق در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی با نتیجه پرگل ۳ بر صفر شیران بین النهرین را شکست داد.

فروپاشی عراق مقابل شاگردان اسکوچیچ در بازی رفت این نوید را می دهد تا تیم ملی کشورمان در دور هفتم این مسابقات در تاریخ ۷ بهمن در ورزشگاه آزادی دوباره نتیجه خوبی بگیرد و صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در خانه جشن بگیرد.

دیدار برگشت تیم ملی کشورمان با عراق اهمیت زیادی دارد چون شاگردان اسکوچیچ تنها به ۲ امتیاز نیاز دارند تا صعودشان به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کنند. به دلیل اهمیت بازی پیش رو تیم ملی با عراق خبرنگار فارس به سراغ یکی از خبرنگاران عراقی رفته تا درباره این بازی و اوضاع بد عراق در این گروه و همچنین جایگاه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دومین سالگرد شهادتشان رفته است.

احمد صلاح سردبیر سایت «اسپورت عراق» یکی از خبرنگاران ورزشی این کشور است. این خبرنگار از زیر و بم فوتبال این کشور اطلاع دارد و می تواند بهترین منبع برای آگاهی از وضعیت تیم ملی این کشور پیش از دیدار حساس با شاگردان اسکوچیچ باشد.

در زیر می توانید مصاحبه خبرنگار فارس را با این خبرنگار عراقی مطالعه کنید:

* باخت بازی رفت مقابل ایران برای هواداران عراقی شوکه کننده بود
* دیک ادووکات زمان کافی برای شناخت بازیکنان تیم ملی عراق را نداشت
* لژیونرهای قدرتمند مثل سردار آزمون و طارمی دلیل اصلی موفقیت تیم ملی ایران هستند
* از زمان حضور اسکوچیچ روی نیمکت ایران پیشرفت تیم محسوس است
* انتخاب پتروویچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عراق اشتباه بود
* ایران و کره جنوبی شانس اول و دوم صعود به جام جهانی هستند
* تیم ملی عراق کار بسیار سختی برای صعود به جام جهانی دارد
* برد ایران در ورزشگاه آزادی سخت است
* بازی ما با ایران در تهران با تساوی بدون گل به پایان می رسد
* حاج قاسم و ابومهدی المهندس اسوه مقاومت هستند
* مکتب حاج قاسم مبارزه با استکبار و اشغالگری است
* درس حاج قاسم برای نه تنها برای عراقی ها بود بلکه برای تمام آزادیخواهان جهان بود

*فارس: در ابتدا درباره عملکرد نه چندان خوب تیم ملی عراق در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کنید. عراق انتظارها را برآورده نکرده است. دلیل این افت چیست؟

دیک ادووکات سرمربی هلندی زمان چندانی برای شناخت بازیکنان و لژیونرهای تیم ملی را نداشت. خیلی زود مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی آغاز شد و فرصت کافی برای هماهنگی با بازیکنان را نداشت. در ابتدا ادووکات خودش نمی توانست بازیکنان تیم ملی را دعوت کند چون شناختی روی بازیکنان نداشت به همین خاطر وظیفه اصلی مربی را رحیم حمید دستیارش بازیکنان را انتخاب می کرد. به همین خاطر در هر اردو شاهد دعوت شدن بازیکنان جدید بودیم و این باعث شد تا تیم ملی ثبات نداشته باشد و این نتایج رقم خورد.

*فارس: آیا به نظرتان فدراسیون فوتبال عراق در انتخاب ادووکات هلندی بعد از جدایی کاتانچ اشتباه نکرد؟ چرا فدراسیون عراق کاتانچ که نتایج خوبی در مرحله دوم انتخابی گرفته بود برکنار کرد؟

به نظرم فدراسیون فوتبال در برکناری کاتانچ اشتباه نکرده ولی زمان اجرای این حکم تنها ۳۰ روز قبل از آغاز مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی اشتباه بود. کاتانچ اشتباهاتی داشت او حاضر نبود بازیکنان لژیونر و بازیکنان برتر لیگ داخلی را به تیم ملی دعوت نمی کرد. او در این زمینه حتی با مربیان عراقی و فدراسیون هم حاضر به صحبت کردن نمی شد. به خاطر این رفتارهای اشتباهش در نهایت قرارداد با فدراسیون به پایان رسید و مسئولان قراردادش را تمدید نکردند.

*فارس: عملکرد تیم ملی فوتبال ایران را در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه ارزیابی می کنید؟ عراق در مرحله دوم هم همگروهی ایران بود آیا تیم ملی ایران پیشرفتی داشته است؟

به نظرم نقطه قوت تیم ملی فوتبال ایران در بازیکنان لژیونرش است. این تیم بازیکنان لژیونر سطح بالایی مثل سردار آزمون ستاره زنیت و مهدی طارمی مهاجم پورتو را در اختیار دارد که می توانند باعث ایجاد تغییر در روند بازی ها شوند. بله عراق در مرحله دوم و سوم با ایران همگروه بوده به نظرم ایران نسبت به مرحله دوم انتخابی پیشرفت داشته و دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید ایران بعد از جدایی ویلموتس موفق ظاهر شد و نتایج کسب شده نشان دهنده موفقیت این مربی کروات روی نیمکت تیم ملی ایران است.

*فارس: در بازی رفت تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه پرگل ۳ بر صفر عراق را شکست دهد. به نظرتان این برد قاطع ایران به خاطر افت تیم ملی کشورتان بود یا عملکرد عالی تیم ملی ایران باعث این شکست بزرگ شد؟

تیم ملی ایران همیشه رقیب سرسختی برای عراق بود. این تیم سطح بالایی دارد و شکست عراق مقابل این تیم قابل درک است اما شکست ۳ بر صفر به نظرم نتیجه بزرگی است و این باخت برای عراق متصور نمی شد. دلیل این باخت بزرگ می تواند به دلیل چینش اشتباه بازیکنان عراق در این بازی باشد. ادووکات شناخت خوبی از بازیکنان نداشت به همین خاطر نتوانست آنالیز مناسبی از رقیب داشته باشد و در انتخاب سیستم بازی اشتباه کرد و این باعث شد تا با نتیجه بد شکست بخورد.

*فارس: فدراسیون عراق بعد از برکناری ادووکات، پتروویچ دستیارش را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. به نظرت این انتخاب می تواند به تیم ملی کشورتان در این شرایط کمک کند؟

به نظرم این انتخاب فدراسیون فوتبال اشتباه بود. در شرایط کنونی انتخاب مربی عراقی به دلیل شناختی که از بازیکنان دارد می توانست به تیم ملی کمک کند. تعامل مربی داخلی در شرایط کنونی با بازیکن عراقی می توانست کمک زیادی کند تا در بازی های پیش رو نتایج مطلوبی کسب شود.

پتروویچ به صورت سرمربی موقت روی نیمکت عراق در مسابقات جام کشورهای عربی حضور داشت اما در این تورنمنت نه تنها نتایج خوبی نگرفت و حتی در انتخاب بازیکنان نیز اشتباهات زیادی کرد و بازیکنان کلیدی مثل مهدی کامل، سعید عبد الامیر، سعد ناطق و محمد جفال را به این مسابقات دعوت نکرد.

* فارس:تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی اش در انتخابی جام جهانی ماه آینده مقابل عراق بازی دارد. این بازی برای ایران اهمیت زیادی دارد چون در صورت برد در این دیدار صعودش به جام جهانی قطعی می شود. این بازی را چگونه ارزیابی می کنید و انتظارتان چیست؟

این بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود و بردن ایران در خانه بسیار سخت است. در مقابل تیم ملی کشورمان در مرحله ایجاد بنیه جدید است و تا الان با سرمربی جدید نتوانسته به ترکیب ثابت برسد و شما می بینید در هر بازی با بازیکنان جدید وارد زمین می شود. به نظرم این بازی برنده نخواهد داشت و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان می رسد.

البته باید این نکته را باید بگویم تیم ملی عراق این روزها شرایط آرمانی را ندارد. مدیریت نادرست و انتخاب اشتباه فدراسیون برای کادرفنی باعث شده تا تیم ملی کشورمان وضعیت خوب را نداشته باشد. همیشه بازی در ورزشگاه آزادی سخت بود و اگر در این بازی تماشاگران نیز حضور داشته باشند، کار تیم ملی سخت می شود ولی امیدوارم نتیجه طوری رقم بخورد که هواداران تیم ملی عراق مثل بازی رفت در شوک فرو نروند.

*فارس: چقدر برای عراق شانس صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قائل هستید؟ بازی رفت با نتیجه سنگین ۳ بر صفر به ایران باخت و این شکست در ذهن هواداران عراقی ماند؟

شکست بسیار بدی بود. باخت ۳ بر صفر از ایران برای هواداران عراقی شوک کننده بود و آنها انتظار نداشتند با این نتیجه تیم ملی شکست بخورد.

درباره شانس صعود در گروه اول باید بگویم صعود تیم ملی ایران و کره جنوبی به عنوان تیم اول و دوم گروه به جام جهانی قطعی است. عراق در شرایط کنونی برای کسب سهمیه پلی آف می جنگد البته در رسیدن به هدف شانس کمی دارد و کار سختی است.

*فارس: پس به نظر شما ایران رشد خوبی نسبت به مرحله دوم انتخابی داشته و روند رو به پیشرفت باعث شده تا چنین نتایجی را کسب کند؟

بله، بدون شک ایران یکی از قدرت های فوتبال آسیاست. این تیم در ۱۰ سال گذشته همیشه رو به رشد بوده و این امری عجیب نیست. در مرحله نهایی نیز نتایج خوبی کسب کرد و الان شانس اول صعود به جام جهانی است. حضور لژیونرهای سطح بالا در تیم و کادر فنی قوی دلیل اصلی موفقیت ایران در سال های گذشته بوده است.

با نگاه به آمار متوجه می شوید ایران پیشرفت کرده و الان مدعی اصلی برای صعود به جام جهانی است. تیم ملی ایران زیرنظر اسکوچیچ سرمربی جدیدش می تواند صعودی زودهنگام را به جام جهانی تجربه کند. فکر می کنم ایران زیرنظر مربی کروات تا الان شکست نخورده است و این آمار بیان کننده پیشرفت این تیم است.

* فارس: از فضای فوتبال خارج می شوم. ایران و عراق دو کشور دوست و همسایه هستند که مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند. یکی از روابط محور مقاومت است که مقابل استکبار جهانی می ایستد. این ارتباطات نزدیک را چگونه ارزیابی می کنید؟

دشمن مشترک ملت ایران و عراق، آمریکای و رژیم صهیونیستی است. دشمن مشترک باعث شده تا وحدت میان دو کشور زیاد شود. داعش با کمک آمریکا و رژیم اشغالگر بسیاری از خاک عراق را اشتغال کرد ولی ملت بزرگ عراق با کمک ایران موفق شدند مقابل این ظالمان قد علم کنند و در نهایت باعث نابودی باطل شدند.

*فارس: دو روز پیش سالگرد شهات حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی المهندس عراقی به دست آمریکای جنایتکار بود. شما به عنوان یک خبرنگار عراقی چه موضعی در این زمینه دارید؟ این دو مرد بزرگ با شهادتشان چه درسی را برای ملت عراق و آزادگان جهان دادند؟

خداوند این دو شهید بزرگوار را رحمت کند. آنها قهرمانان مقاومت علیه اشغالگری هستند. شهید حاج قاسم فرمانده بزرگی بود و دلیل اصلی شکست داعش رشادت های این بزرگ مرد در کنار ابومهدی المهندس بود. در تمام میدان های نبرد علیه داعشی ها ابومهدی المهندس با راهنمایی های شهید حاج قاسم سلیمانی برنده شد. شهادت این دو بزرگ مرد ضربه بزرگی به محور مقاومت در تمام کشورها بود.

شهید حاج قاسم به همراه ابومهدی المهندس مدرسه بزرگی را در عراق ایجاد کردند و روح شجاعت و ایثار را به جنگجویان تزریق کردند که مقابل شرور ترین دشمنان با جرات می ایستند. این دو بزرگ مرد با اخلاق و شجاعتشان الگویی برای ملت عراق و تمام ملت های آزاده شدند و استکبار ستیزی را به عنوان درسی فراموش نشدنی به ما آموختند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا