اردبیل

مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید لازم الاجرا است

به گزارش خبرگزاری یولن اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه امروز در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بنا به قانون و‌ بخشنامه،کلیه مصوبات استانی ستاد تسهیل رفع موانع تولید به منزله مصوبات ملی است.

وی افزود: باتوجه به اهمیت مصوبات استانی، باید با جدیت تمام توسط کلیه دستگاه‌های مربوطه این مصوبات پیگیری و اجرا شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حوزه تغییر کاربری اراضی باید با دقت برخورد شود، بین تغییر اراضی یک منطقه به ویلاسازی و یا باغ سازی تفاوت بسیاری است.

عاملی با اشاره به اهمیت باغ سازی گفت: زمانی که تغییر کاربری رخ می‌دهد و به یک باغ تبدیل می‌شود یک کار بسیار ارزشمندی رخ می‌دهد و اقدام در راستای افزایش اراضی طبیعی است.

وی تشریح کرد: در حوزه تغییر کاربری شاهد هستیم یک مجموعه دامداری به دلایلی امکان ادامه فعالیت نداشته و سوله‌های خود را به کارگاه تولیدی تبدیل می‌کند، باتوجه به اهمیت اشتغال‌زایی، دستگاه‌های اجرایی باید با دقت تمام به این موضوع توجه داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: ادغام کمیته قضایی حمایت از تولید و ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان یک کار ارزنده بود که با این اقدام از موازی‌کاری جلوگیری شده و رسیدگی به مشکلات شتاب بیشتری خواهد داشت.

لزوم خدمت‌گذاری انقلابی به مردم

حجت‌ الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به شرایط کشور و استان، مسؤولان باید به شکل انقلابی و دلسوزانه به مردم خدمت کنند تا مشکلات رفع شود.

وی افزود: مسؤولان باید توجه کنند که هرگونه خدمت‌رسانی به مردم باید در چارچوب قانون انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای راه اندازی یک واحد تولیدی یا صنعتی با رعایت کلیه موارد قانونی جهت اخذ مجوزهای لازم به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کند ولی مسؤول مربوطه اقدامات لازمه را انجام نمی‌دهد، این اقدام به منزله ترک فعل تلقی می‌شود.

کثیرلو گفت: مسؤولان مربوطه باید به صورت منظم در ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان حضور داشته باشند و به شکل جدی باید عملیاتی کردن مصوبات ستاد تسهیل را پیگیری کنند.

وی تشریح کرد: هدف از قانون حفظ کاربری، صیانت از اراضی کشاورزی و طبیعی است که در این حوزه باید به شکل جدی و طبق قانون رفتار کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه در گردنه حیران با ویلاسازی‌ها شاهد یک خیانت عجیبی هستیم که حتی برای برخی از این ویلاسازی‌ها مجوزهای لازم صادر شده است.

کثیرلو ادامه داد: میزان ساخت و سازهای غیرقانونی در استان اردبیل بالا است ولی با احتساب آمارهای کشوری و استان‌های همجوار، رده استان اردبیل در این حوزه پایین است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا