اصفهان

مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان پیگیری شود/ پزشکی قانونی بازوی مهم قاضی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با گرامی‌داشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: در اسلام است که این شخصیت‌ها رشد پیدا می‌کنند و می‌توانند برای جامعه خودشان و جامعه بشری به عنوان الگو باشند.

وی با اشاره به مجموعه اخلاقیات و رفتارهای زندگی سردار دل‌ها که دوست و دشمن به قدرت او اقرار کردند، افزود: خیلی زمان می‌خواهد تا آن‌گونه که می‌توانیم حقش را ادا کنیم، او در همه شاخص‌های متعالی روی قله قرار گرفته بود.

جعفری بیان داشت: می‌شود انسان با تلاش، کار، عشق و مجاهدت در راه خدا، منازل کمال را در همه ابعاد طی کند، حاج قاسم در حوزه نظامی‌گری، حسن سلوک و اخلاق، نوع‌دوستی و مردم‌دوستی و خدمت‌گزاری عاشقانه به کمال رسیده بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان عنوان کرد: هم‌چنین در حوزه سیاسی، نه فقط در سیاست داخلی بلکه در سیاست خارجی با اقداماتش در میدان، موجب مجد کشورمان شد و کشورهای مختلف را به میدان آورد و بعضاً برای همکاری متقاعد کرد.

وی با بیان اینکه او در مجموع ایران اسلامی را به عنوان مرکز اسلام ناب معرفی کرد و گفت که ایران و جمهوری اسلامی حرم است، افزود: هرچه از او بگوییم و بنویسیم همه در مکتب ولایت است و با همین مکتب ولایت می‌توانیم باز هم حاج قاسم‌ها داشته باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه باید بر اساس مبانی ارزشی، مدیران ارزشی تحویل جامعه اسلامی دهیم، اظهار داشت: محصول و دستاورد یک مدیر ارزشی، کار و تلاش مضاعف و برکاتی که در جلوی چشم افراد جامعه محسوس است، می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر اینکه مأموریت اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت و احقاق حق است، گفت: در اجرای این مأموریت، انسجام معنادار و محکمی لازم است؛ گاهی برخی عدم هماهنگی‌ها باعث اخلال کار و عدم رضایت شهروندان و کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و به رسالت دستگاه قضایی خدشه وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از بازوهای این قوه، پزشکی قانونی است و جایگاه آن به حدی مهم است که گاهی تنها دلیل منحصر یک قاضی که دستانش بسته است، نظریه پزشکی قانونی است؛ اینجا سهم پزشکی قانونی در اجرای رسالت دستگاه قضا بسیار مهم است و قاضی به نظریه آن‌ها تکیه می‌کند.

جعفری ابراز داشت: امروز به دلیل تکثر نیازها و اتفاقات بشری باید خود را از نظر تخصصی مجهزتر کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم؛ استان اصفهان باید در همه جا پیشتاز باشد، از پزشکی قانونی اصفهان انتظار می‌رود که نه تنها نیاز خود را مرتفع سازد بلکه در کمک به دیگر استان‌ها هم کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: سرعت، دقت و صحت سه اصل مورد تأکید ما است که نقش پزشکی قانونی در این موارد بسیار مهم است، قوه قضاییه با همه محدودیت‌ها نیازها را تأمین می‌کند و در پیگیری نیازها و مسائل در تلاشیم.

وی با بیان اینکه دولت باید در بحث تأمین منابع عمومی و ارتقای شاخص‌ها تلاش جدی داشته باشد، افزود: بخش عمده‌ پروژه‌های مربوطه باقی مانده و باید از منابع عمومی تأمین شود، مردم اصفهان مستحق بهترین خدمات هستند، امروز فضای اداری ما باید در شأن مردم باشد و هیچ‌کس نباید در گرفتن خدمات محروم باشد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دیده شده آنچه شأن مردم است رعایت نشده است، افزود: دولت هم باید در بحث تأمین منابع عمومی تلاش کند، نکته بعد منابع استانی است که استاندار را برای تأمین منابع مکلف کرده است؛ هنوز تعهدات استانداری در رابطه با مسأله سفر رئیس قوه قضائیه باقی مانده و از استاندار درخواست داریم تا مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان به ویژه موارد مربوط به پزشکی قانونی تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شود تا پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۱ گام بزرگی را در تحول خودش بردارد.

کامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم مطرح کرد: عمده بدنه پزشکی قانونی از تیم پزشکی و کارشناسانی بوده که همراهی بسیار خوبی با نظام پزشکی داشته و به بهترین نحو و بالاترین سرعت کار پیش می‌رفت.

وی تصریح کرد: در زمان کرونا مدافعان سلامت به واقع یک دفاع مقدس داشتند و باید از آن‌ها حمایت کنیم و در این راستا همراهی پزشکی قانونی و دیگر سازمان‌ها را لازم داریم، فرآیندها را با دادستانی ادامه می‌دهیم و امید است که رئیس جدید هم همراهی را ادامه دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: در استان ما درمان در بالاترین‌ سطح انجام می‌شود و نباید دیگر نیازی به خارج استان داشته باشیم که این مسأله همراهی همگانی را می‌طلبد.

به گزارش برگزیده های ایران، صبح امروز مراسم تکریم از علی سلیمان‌پور مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان اصفهان و معارفه منصور فیروزبخت مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان اصفهان با حضور مسؤولان قضایی و پزشکی استان برگزار شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا