سیاسی

آیین‌نامه ارتقای اساتید در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی قرار گرفت

آیین‌نامه ارتقای اساتید در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی قرار گرفت

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۸۳ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وزیر علوم: در تغییر روند ارتقای اساتید رتبه علمی کشور باید حفظ شود

رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص موضوع بررسی و بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی گفت: براساس مصوبه جلسه ۸۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند تا آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی خود را، با رویکرد تنوع بخشی و پرهیز از انحصار در نظام‌های رتبه‌بندی خاص مجلات، با لحاظ کردن ماموریت‌گرایی در نظام‌های آموزش عالی و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه در حل مسائل کشور و حذف شاخص وتویی بودن مقالات منتشره در نشریات بین‌المللی تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در این راستا و از سال ۱۳۹۹ موضوع بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری ستاد علم، فناوری و نوآوری مطرح شد و به‌منظور پیگیری و مشارکت سایر دستگاه‌ها در تدوین این آیین‌نامه مکاتباتی در این خصوص صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در راستای جریان‌سازی علمی و فرهنگی در کشور، مقرر شد بررسی و بازنگری این آیین‌نامه در قالب میز تخصصی آیین‌نامه ارتقا انجام گیرد و تاکنون جلسات کارشناسی متعددی در این خصوص در ستاد تشکیل شده است.

برزویی افزود: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اصلاح شاخص ارزیابی اساتید و نخبگان و لزوم تأکید بر رویکرد‌های حاکم بر آیین‌نامه ارتقا که جریان‌ساز و جهت‌ده است، طراحی و تدوین اصول حاکم بر این آیین‌نامه با توجه ویژه به حفظ و تقویت مرجعیت علمی در عرصه رقابت‌های جهانی و همچنین تقویت جایگاه دانشگاهیان در حل معظلات و مشکلات کشور در دستور کار فشرده شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: در این جلسه پس از استماع نظرات اعضا مقرر شد موضوع تدوین اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقا با تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور، تحقق مرجعیت علمی و فناوری و تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی کشور با جلوگیری از حاکم شدن دیدگاه‌های افراطی و تفریطی در هر موضوع در جلسات آتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین در صورت نیاز، نسبت به اخذ مصوبات بسترساز جهت تصویب و تسهیل اجرای آیین‌نامه ارتقا اقدامات لازم صورت گیرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا