گیلان

مصونیت جامعه از آسیب‌های اجتماعی با ادا شدن حق نماز

به گزارش برگزیده های ایران از رودسر، حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی پیش از ظهر امروز در همایش اجلاس نماز در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی رودسر با تأکید به ترویج امر نماز در جامعه اظهار کرد: توجه به امر ارزشمند اقامه نماز موجب خواهد شد تا جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی تبلیغ نماز را وظیفه همگانی خواند و افزود: محیط خانواده و مدارس نخستین مکانی است که می‌تواند نسل جوان و آینده‌سازان جامعه را با هویت اسلامی تربیت کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه والدین نسبت به تربیت فرزندان خود بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی تصریح کرد: پس از گذشت حدود ۴۳ سال از عمر انقلاب هنوز امر نماز به‌خوبی ادا نشده و کوتاهی‌هایی صورت گرفته اگر حق واقعی امر نماز به‌خوبی ادا شود جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهد ماند.

 

مسؤولان سوز دین داشته باشند

امام‌جمعه رودسر در ادامه این مراسم با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ نماز در جامعه اظهار کرد: نماز کارخانه آدم سازی است نباید این امر را دست‌کم گرفت.

حجت‌الاسلام تقی روحانی با بیان اینکه ترویج امر نماز یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی است، افزود: پس از حدود ۴۳ سال از عمر انقلاب متأسفانه حق نماز به‌خوبی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت انقلابی و حزب الهی حجت‌الاسلام رئیسی بناست تا همه ارزش‌های دین اعتبار گذاشته شود، تصریح کرد: نماز پرچم دین ماست نباید به آن بی‌توجه بود در حاکمیت دین و اسلام باید به امر نماز بیشتر توجه شود و هزینه کرد.

امام‌جمعه رودسر مسؤولان را برای حل مشکلات فرهنگی جامعه در کنار سایر مسائل عمرانی توجه داد و گفت: مسؤولان باید سوز دین و نماز داشته باشند وقتی صدای ملکوتی اذان به گوش برسد باید با بی‌قرار و سوز همه کارها را کنار گذاشت و نماز اول وقت ادا کرد تا دین ما به شهدا و ائمه ادا شود.

 

لزوم توجه نظام تعلیم و تعلم به امر نماز در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

فرماندار شهرستان رودسر نیز در این مراسم اقامه نماز را نشانه بندگی و سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند دانست و بیان کرد: نماز ظاهری دارد و باطنی و باطن نماز را باید هر فرد در ضمیر خود جست‌وجو کند.

محمدمهدی مظفری با بیان اینکه جلوه نماز فقط در رکوع و سجود نیست، افزود: جلوه نماز همان است که از درون به آن اعتقاد داریم اگر نماز ما همان نماز عاشورایی باشد خودش را جلوه‌گر می‌کند.

وی با اشاره به جنبه اخلاقی نماز بیان کرد: اقامه نماز انسان را از خودبینی و خودپسندی دور می‌کند و این همان جنبه ضمیری اوست.

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی به امر نظام بسیار مورد تأکید و اهتمام قرار گرفته است، افزود: امروز بزرگ‌ترین دغدغه‌های اجتماعی و دینی انجام وظایف دینی در حوزه آموزش‌وپرورش بوده که لازم است نظام تعلیم و تعلم به امر نماز فرزندانمان توجه داشته باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا