تهران

معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند/ ساماندهی گرمخانه‌ها در دستور کار استانداری تهران

سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران در شهرقدس اظهار کرد: قرارگاه خدمات اجتماعی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل شده و جمع آوری معتادین متجاهر طی روزهای آینده عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: ساماندهی، افزایش ظرفیت و امکانات گرمخانه ها در دستور کار جدی قرار گرفته و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در ارتباط با اینکه برخی گرمخانه ها نسبت به معتادین پذیرش ندارند، گفت: بحث گرمخانه ها پذیرش معتادین متجاهر نیست و این مکان جهت استقرار افراد بی خانمان و کسانی که جایی برای ماندن ندارند بوده تا پس از دریافت خدمات در شب، صبح خارج از این مکان به کارهای خود رسیدگی کنند. 

وی در ادامه افزود: رسیدگی به معتادین متجاهر در کمپ هایی مانند اخوان، شفق و دیگر کمپ ها که بخشی از آنها خصوصی است، با دستور قضایی همراه بوده و روندی متفاوت داشته و پس از غربالگری شدن و اهراز آن شرایط، به مدت ۶ ماه در کمپ ها مستقر شده و درمان و سم زدایی و سایر امور انجام می شود.

جوهری با اشاره به اینکه حرفه آموزی در کمپ ها در آینده دنبال خواهد شد، بیان کرد: همه دستگاه های مسئول عضو قرارگاه خدمات اجتماعی می بایست وظایف خود را نسبت به رسیدگی این موضوع به درستی انجام دهند و بهزیستی نیز عضو قرارگاه خدمات اجتماعی است و تکلیف جدی در این حوزه داشته و اگر کمبودی نسبت به گذشته بوده باید حتما جبران کنند.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا