اجتماعی

تصویر تلسکوپ هابل از یک کهکشان جدید در نزدیکی کره زمین

تصویر تلسکوپ هابل از یک کهکشان جدید در نزدیکی کره زمین

– اخبار ویژه نامه‌ها –

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری برگزیده های ایران، ناسا تصویری ثبت‌شده از تلسکوپ فضایی هابل را به اشتراک گذاشته است که یک کهکشان با نام ESO 300-16 را نشان می‌دهد که این کهکشان مجموعه‌ای شبیه ستارگان بوده است.

برخلاف کهکشان راه شیری که کهکشانی مارپیچی با برآمدگی‌های واضح و بازوهای مارپیچی مشخص است، این کهکشانِ رصدشده، شبیه پراکندگی ستاره‌ها است و دانشمندان هابل، آن را به عنوان “ابر درخشان” توصیف می‌کنند.

تلسکوپ فضایی هابل , اخبار هوا و فضا ,

تصویر تلسکوپ هابل یک کهکشان نامنظم را نشان می‌دهد که ستارگان آن به شکل خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند و موقعیت مکانی آن نیز در فاصله نزدیک به ۲۹ میلیون سال نوری از ما در صورت فلکی اِریدانوس قرار دارد.

تصویر جدید تلکسوپ “هابل” از یک ستاره تنها!

دانشمندان هابل می‌گویند: هدف  از رصد این کهکشان، شناخت همسایگان کهکشانی ما است. هابل سه چهارم کهکشان‌های شناخته‌شده را در حدود ۱۰مگاپارسک زمین با جزئیات کافی رصد کرده است.

یک مگاپارسک عبارت است از یک میلیون پارسک («مگا» پیشوندی به معنای میلیون است؛ درست مانند مگابایت یا مگاپیکسل) و از آنجا که فاصله رسیدن به“ یک پارسک ”چیزی در حدود ۳.۳ سال نوری است، پس مسیری طولانی تا یک مگاپارسک وجود دارد. مخفف استاندارد مگاپارسک برابر است با Mpc.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا