هرمزگان

معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی دانش‌بنیان هرمزگان

معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی دانش‌بنیان هرمزگان

این نمایشگاه که ۲۴ دی تا ۲۸ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار است، بخش‌های معدن و صنایع معدنی، مراکز علمی- پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع دریایی، صنایع شیلاتی، صنایع غذایی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی انرژی در آن حضور پررنگ دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در حاشیه این مراسم، این استان را سومین تولیدکننده فولاد در کشور اعلام کرد و افزود: هرمزگان با توجه به ساحلی بودن و همچنین ظرفیت‌های معدنی ازجمله سنگ‌آهن، از توانمندی خوبی جهت توسعه تولید فولاد برخوردار است و سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه موردحمایت قرار می‌گیرد.. قاسمی تصریح کرد: «کشور به سمت تولید حداکثری فولاد رفته درحالی‌که منابع معدنی موردنیاز مگنتی به‌اندازه کافی وجود ندارد اما هرمزگان باوجود معادن هماتیت و ذخیره ۸۰۰ میلیون تنی این سنگ‌آهن، می‌تواند گام‌های خوبی در این زمینه بردارد».

قاسمی با اشاره به اینکه سه پنل تخصصی در این نمایشگاه برگزار می شود ، گفت : در این نمایشگاه با هماهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان پژوهشگران از استان های دیگر حضور دارند این برای فعالان اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید و همچنین واعلام خواسته هایشان بهترین فرصت است .

رئیس سازمان صمت هرمزگان، یادآور شد : فضای ایجاد شده بیش از ۵ هزار مترمربع است که سعی شده تمام تولیدات استان چه به شکل غرفه های تجمعی ، شرکت شهرک های صنعتی ، واحدهای کوچک که امکان حضور غرفه مستقل نداشتند و چه واحدهای بزرگ با کمک جهاد دانشگاهی ایجاد شود .

قاسمی ، عنوان کرد : بر اساس طرح تانا ( توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها )سایر دانشگا های استان در این نمایشگاه حضور دارند و امید است تولید کنندگان ، نوآوران و پژوهشگران از این فرصت حداکثر بهره را ببرند .

گفتنی است که از مزایای این نمایشگاه، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری در استان‌ها با نگاه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت فناورانه عنوان شد. مطرح‌شدن مسائل، ایده‌ها و نیازهای استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی یکی دیگر هدف اصلی این طرح به شمار می‌رود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا