Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مغفول ماندن ظرفیت های بخش لاریجان در حوزه گیاهان دارویی - خبرگزاری برگزیده های ایران
مازندران

مغفول ماندن ظرفیت های بخش لاریجان در حوزه گیاهان دارویی

مغفول ماندن ظرفیت های بخش لاریجان در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سید عباس حسینی در همایش بین المللی گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی که با حضور شرکت های دانش بنیان حوزه گیاهان دارویی شهرستان برگزار شد، با اشاره به تهیه اولین سند گیاهان دارویی استان اظهار داشت: جزو چهار استانی هستیم که سند گیاهان دارویی در آن تهیه شده است و برای توسعه حوزه دانش بنیان گیاهان دارویی باید به این سند رجوع و براساس آن اقدامات ضروری را انجام داد.
وی گفت: مازندران دارای اقلیم متنوع جلگه، دشت، مناطق میان بند و ییلاقات عرصه وسیع و بزرگی برای کشت گیاهان دارویی دارد و به عنوان نمونه بخش لاریجان روزی اقتصاد منطقه بود و اکنون بخش زیادی از اراضی آن به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی بدون کشت مانده است.
وی افزود: اراضی منطقه ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نوع انواع گیاهان دارویی در استان کشت می‌شود و علی رغم ظرفیت‌های بالقوه در اشتغال و اقتصاد، بخش عمده‌ای از آن خام فروشی می‌شود.
حسینی یادآور شد: در سطحی ۱۳۰۰ هکتار از مزارع ۲۴ گونه گیاهان دارویی کشت می‌شود و میزان تولید آن ۲۵۰۰ تن است و قطعاً برای رسیدن به اهداف توسعه باید سهم مازندران از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ هزار هکتار برسد.
فرماندار ویژه آمل اقتصاد گیاهان دارویی را مناسب زیست بوم مازندران بیان کرد و گفت: فقدان کشت صنعتی گیاهان دارویی یکی از حلقه‌های مفقوده استان به شمار می‌رود و عدم شناسایی گیاهان مزیت دار، فقدان صنایع تبدیلی توانمند و نبود سرمایه گذاری مناسب از جمله معایب به شمار می‌رود.
وی نقش گیاهان دارویی را در حوزه سلامت و درمان مؤثر خواند و گفت: در زنجیره و بسته سیاسی گیاهان دارویی باید به پیوست طب سنتی آن توجه کنیم و ساماندهی بازار طب سنتی ضروری به نظر می‌رسد.
در این همایش اعضای هیئت علمی دانشگاه، یک استاددانشگاه از کشور لهستان، معاون زراعت جهاد کشاورزی مازندران و نیز رئیس دانشگاه آزاد آیت الله آملی سخنرانی کردند. در پایان همایش، فرماندار آمل از دستاوردهای دانش بنیان این دانشگاه در حوزه گیاهان دارویی بازدید به عمل آورد.
۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا