اصفهان

مقاومت و ایستادگی از اصول مکتب شهید سلیمانی بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام‌جمعه کاشان، شامگاه سه‌شنبه در آیین ویژه‌ دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه کاشان، اظهار داشت: تبیین شخصیت سردار شهید سلیمانی امروز باید به عنوان یک مکتب در سطح عالی مطرح شود.

وی مکتب امام و امت و  مکتب حاج قاسم را دو مکتب مهم در دوران ۴۰ ساله انقلاب عنوان کرد و افزود: مکتب امام و امت، جامعیت دین و اسلام ناب محمدی (ص) است و مکتب حاج قاسم، مقاومت در پیاده کردن دین اسلام نیز  است.

سلیمانی راز و رمز موفقیت سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را خدایی اندیشیدن، الهی زندگی کردن و خدامحور بودن عنوان کرد و اظهار داشت: این شهید جلیل‌القدر در دل، جان، روح و باطن فقط به خداوند متعال می‌اندیشید.

امام‌جمعه کاشان تدبیر، دانایی، مدیریت، پشتیبانی و مهندسی در جنگ را رمز موفقیت حاج قاسم ذکر کرد و افزود: حاج قاسم توانست با امکانات کم  و اندک توانست در برابر قوی ترین ارتش خاورمیانه و  ارتش دنیا اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه پیروز شود و دشمن را به زانو درآورد.

وی پیروی و الگوپذیری از مکتب حاج قاسم را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر ما در مسیر خودمان و در رشته ها و زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی از مصادیق «ثم استقاموا» مقاومت  و استقامت را جزء اصول خود بدانیم، خواهیم توانست موفق باشیم.

 سلیمانی تاکید کرد: وظیفه و مسوولیت همه ما در خصوص پاسداشت مقام و نشر آثار شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل های آینده سنگین است بنابراین باید گام های محکمی در این زمینه برداشته شود.

شهید سلیمانی تبلور همه نیکی‌ها و مجاهدت‌هاست

عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم اظهار کرد:  شهید سلیمانی تبلور و تجلی همه نیکی‌ها و مجاهدت‌هایی بود که به عینه ملاحظه کردیم و برای نسل سوم و چهارم انقلاب، الگویی بی‌مانند شد.

وی وصیت نامه شهید سلیمانی را منشور بسیار ارزشمند در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: نکات اخلاقی، عرفانی، اجتماعی و سیاسی این وصیت نامه منشور بسیار ارزشمندی برای الگوپذیری و بهره‌گیری نسل جوان از این سردار شهید است.

کتابی اعتقاد عملی به ولایت فقیه، اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی، بکارگیری افراد متعهد و خدمتگزار به ملت و احترام به مردم و خدمت به آنها را عبادت بدانید را از شروط لازم وحدت و تاکیدات شهید سلیمانی در وصیت نامه‌اش عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که در جمهوری اسلامی مسؤولیتی را قبول کند شرط اساسی او اعتقاد به ولایت فقیه است.

رئیس دانشگاه کاشان ناامید کردن و بی انگیزه کردن مردم را یک از توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: به گفته شهید سلیمانی امروز سربلندترین دوره جمهوری اسلامی است که باید جوانان کشورمان به خود ببالند و نظام جمهوری اسلامی را افتخار خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه طبق وصیت نامه شهید سلیمانی ارزشمندترین نعمت الهی این است که از محبین حضرت فاطمه زهرا هستیم، افزود: سردار سلیمانی در وصیت نامه خود همه عرصه‌های انقلاب اسلامی را عاشورا و کربلا  می‌داند.

کتابی با بیان اینکه شهید سلیمانی  همه وجود خود را درراه خدمت به مردم و اسلام  صرف کرد، تاکید کرد: اکنون بر همه ما فرض است که راه و مرام این شهید عزیز را در تمام ‏عرصه‌های زندگی سرلوحه قرار دهیم و برای تحقق آرمان‌هایی که خون این شهید و شهدای بسیاری به پای آن ریخته شده است کمر همت ببندیم.

شخصیت سردار سلیمانی برای جوانان تبیین شود

حجت‌الاسلام خسروی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این مراسم با  گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار با شهادت خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و پویایی دارد.

وی به فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: مالک موقع خوف و خطر، خواب چشم به خود راه نمی‌دهد، حاج قاسم سلیمانی هم برای دفاع از اسلام همیشه بیدار و شب زنده‌دار بودند.

خسروی برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی  را در راستای  تبیین وآشنایی هر چه بیشتر افراد به خصوص نسل جوان با مجاهدت و ایثار این سردار شهید عنوان کرد و افزود: برگزاری این جلسه برای این است که روحمان تطهیر شود و رشد و نمو پیدا کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  با بیان اینکه شهید سلیمانی تصویر مجسمی برای افراد است  که “ما می توانیم افزود: حضرت امام خمینی (ره)  فتح الفتوحش تربیت انسان‌های اینچنینی بود که نه فقط مسلمان‌ها بلکه شهید سلیمانی الگویی برای همه آزادیخواهان در جهان است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا