سیاسی

استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با آیت‌الله شب‌زنده‌دار گفت: در طول چند سال گذشته، تغییراتی در ساختار و اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است که مهمترین آن، کاهش تصدی‌گری، توسعه سیاست‌گذاری و ایجاد ساختار مناسب برای فعالیت‌های قرارگاهی برای تمرکز ظرفیت‌های فرهنگی در موضوعات مورد نیاز است. یکی از ستادهای چهارگانه این شورا، مسائل اجتماعی است که در کنار ستادهای خانواده و زنان، تعلیم و تربیت و فناروی در شورا تشکیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات و معضلات اجتماعی گفت: ستادهای چهارگانه “تعلیم و تربیت”، “فرهنگی و اجتماعی”، “علم و فناوری” و “خانواده و زنان”  در شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی، همچنین استفاده از ظرفیت فعالان مردمی در تمامی شاخه‌های مرتبط با فرهنگ، از موضوعاتی است که در این قرارگاه در دستور کار قرار گرفته است.

خسروپناه با تشریح قلمرو فعالیت شورا در محور ستادهای چهارگانه گفت: ماموریت شورا در چهار حیطه راه‌بینی و رصد، راهبردی و سیاست‌گذاری، راهبری و هدایت‌گری در قالب قرارگاهی و راه سنجی است، و براساس همین موضوع، گسترش تعامل با نهادهای قانون‌گذاری و اجرایی یک ضرورت است که جلسات آن در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا رئیس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این دیدار ضمن اشاره به تعاملات سازنده میان شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه، گفت: تامین نظر بزرگان حوزه و اعطای مجوزهای مناسب برای بخش‌های مختلف حوزوی مطابق با اهداف و سیاست‌های شورای عالی حوزه از مهم‌ترین فعالیت‌های شورای تخصصی حوزوی بوده است.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار، از فقهای شورای نگهبان نیز در این نشست، ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته در شورای عالی انقلاب فرهنگی، از ضرورت گسترش تعاملات با بخش‌های مختلف قانون‌گذاری و اجرایی گفت: افزایش تعاملات و گفتگو در مورد موضوعات مشترک میان مجلس، شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوعی پسندیده است که باید با قدرت ادامه پیدا کند و امیدواریم با اشراف و تدبیر شما امور بهتر از سابق انجام شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا