علمی و فناوری

پیدا شدن کتاب مردگان کنار مومیایی‌های ۳ هزار ساله/ عکس

پیدا شدن کتاب مردگان کنار مومیایی‌های ۳ هزار ساله/ عکس

باستان‌شناسان اعلام کردند که مقبره‌های باستانی گمشده در گورستانی در تونا الجبل در جنوب مصر کشف شده است. مصر امروز گزارش می‌دهد که اجساد کشف شده در مقبره‌ها احتمالا متعلق به مقامات عالی‌رتبه و کاهنان اعظم پادشاهی نوین مصر باستان (سده‌های ۱۶ام تا ۱۱ام پیش از میلاد مسیح) است.

بیشتر بخوانید:

  • شناسایی عسل تقلبی با یک روش خلاقانه/ عکس

  • پهپادهای عجیبی که ۷۰ سال پیش شاهد انفجار اتمی بودند/ عکس

مقبره‌های سنگی که باستان‌شناسان پیدا کردند، هر کدام حاوی تعدادی عتیقه گرانبها بودند. همچنین یک پاپیروس ۱۸ متری کشف شده که گفته می‌شود «کتاب مردگان» است. کتاب مردگان به همراه یک تابوت حکاکی شده و رنگی متعلق به دختر جهوتی یا تحوت یکی از خدایان مصر باستان، کشف شد. تعدادی آمولت، سنگ، مجسمه و جواهر نیز از جمله چیزهایی بودند که از این مقبره‌ها به دست آمدند.

پیدا شدن کتاب مردگان کنار مومیایی‌های ۳ هزار ساله/ عکس

مصطفی وزیری گفت: هفت سال است که به دنبال کشف این گورستان پادشاهی هستیم و سرانجام در این فصل کاوش آن را پیدا کردیم. این اولین کشف باستان‌شناسی مربوط به پادشاهی نوین مصر در این منطقه است. پیش از این، تمام یافته‌ها به دوران پادشاهی قدیم و دوران پادشاهی میانه متعلق بود.

اوایل امسال، یک دالان ۴۵۰۰ ساله در یکی از اهرام بزرگ معروف کشف شد. گذرگاه مخفی حدود ۹ فوت طول و بیش از ۲ متر عرض دارد، اما جایی که به آن منتهی می‌شود، همچنان یک راز باقی مانده است.

این کشف، بخشی از پروژه Scan Pyramids است که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

پیدا شدن کتاب مردگان کنار مومیایی‌های ۳ هزار ساله/ عکس

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا