سلامت

تعامل ارشاد و تعاون برای حمایت هزار و ۳۰۰ میلیاردی از فعالان فرهنگی

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی با اشاره به تأثیرات همه‏ گیری کرونا و محدودیت ‏های ناشی از آن بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه ابراز امیدواری کرد، حمایت ‏های مستقیم و غیرمستقیم دولت سیزدهم، نگرانی ‏ها درباره بحران‏ های ایجاد شده در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر را کاهش دهد.

موافقت با امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری

مسوول بهبود محیط کسب و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در راستای اجرای تدابیر اتخاذ شده و نیز مفاد بسته حمایتی هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‏ ای، به درخواست محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ششم آذرماه جاری با تمدید مهلت ثبت درخواست و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‏ ای آسیب دیده در بحران کرونا، از طریق سامانه کارا و امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به این کسب و کارها (اعم از تسهیلات کرونایی، صندوق کارآفرینی امید و…) موافقت کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مصوبات این ستاد از سوی نظام بانکی کشور لازم‏ الاجراست و پیگیری ‏های لازم برای تسهیل این امور حمایتی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت کرونا به کسب و کارهای فرهنگی و هنری

اسلامی تاکید کرد: دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع، در حال برآورد میزان خسارت وارده بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه در نیمه اول امسال با هدف بهبود رویکردهای حمایتی وزارتخانه است و نتایج آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب­ و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور، سال گذشته متحمل خسارتی افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال در بحران همه ‏گیری کرونا شده‏ اند.

بر اساس این برآوردها در میان سه رسته‏‏ فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بیشترین میزان خسارت بر کسب و کارهای هنری وارد شده است و پس از آن این کسب­ و کارهای رسانه‌ای‏، متحمل بیشترین خسارت شده ‏اند.

تعامل ارشاد و تعاون برای حمایت هزار و ۳۰۰ میلیاردی از فعالان فرهنگی

تدوین شیوه‌های مختلف حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی و هنری

وی افزود: با توجه به ثبت درخواست فعالان و کارآفرینان فرهنگی، هنری و رسانه ‏ای برای دریافت بیش از ‏هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و حمایت از بیش از ۹۰ هزار فرصت شغلی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعامل مستمر هستیم.

اسلامی تصریح کرد: افزون بر این، دیگر شیوه‏ های حمایتی بر اساس مفاد بسته حمایتی تدوین شده نیز برای رونق و بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی و خلاق در دست پیگیری و اقدام است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم به حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ،‌ هنر و رسانه

به گزارش برگزیده های ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بروز و ظهور همه گیری بیماری کرونا از همان ایام تعطیلی کسب و کارهای فرهنگی و هنری با جدیت پیگیر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بوده و تمام تلاش خود را بکار بست تا در اسرع وقت همزمان با ایام کرونایی اقدامات لازم در این زمینه به عمل آید و مشکلات این قشر تا حد زیادی مرتفع شود.

همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره در دولت سیزدهم به طور یقین از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت به اهالی فرهنگ، ‌هنر و رسانه به ویژه در ایام خاص کرونایی دریغ نکرده و همچنان در کنار همه این اقشار بابصیرت و تلاشگر است.

تمام تلاش مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در این دوره در دولت سیزدهم این است که در این ایام بحرانی بروز و شیوع کرونا، کسب و کارهای فرهنگی و هنری دچار مشکل نشده و با حمایت و کمک دولت و مسوولان چرخه این حوزه نیز همچنان در حال گردش و حرکت باشد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با مجموعه اقدامات صورت گرفته و در حال اقدام و دستور کار، مصمم است تا حداکثر امکانات اعم از دریافت تسهیلات را در اسرع وقت در اختیار اهالی کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای قرار دهد از این رو در راه رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا