بین الملل

گفت‌وگوی مهم وزیر دفاع ایران و عراق درباره غزه +جزئیات

گفت‌وگوی مهم وزیر دفاع ایران و عراق درباره غزه +جزئیات

امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با پشتیبانی و حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها ۷۵ سال ادامه داشته است که اقدامات وحشیانه اخیر آن‌ها به خوبی سرشت واقعی این رژیم سفاک را نشان داد.

وی ادامه داد: اعتقاد جمهوری اسلامی ایران بر این است که عملیات طوفان الاقصی و اقدامات رزمندگان حماس در چارچوب دفاع مشروع و مقابله با اشغال سرزمین فلسطین که با تضییع حقوق ملت عزیز فلسطین همراه شده است، صورت گرفته است.

وزیر دفاع با اشاره به حضور مردم عراق در محکومیت این حادثه و مواضع محکم مسئولین عراق به ویژه نخست‌وزیر این کشور، گفت: عراق امروز به عنوان محور گفت‌وگوهای منطقه‌ای و عربی شناخته می‌شود و الگو و نماد مبارزه شجاعانه با عادی‌سازی روابط با رژیم صیهونیستی است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه دولت آمریکا با ارسال محموله‌های تسلیحاتی و تأمین نیازمندی‌های رژیم صهیونیستی از پایگاه‌های منطقه‌ای خود از این رژیم سفاک حمایت می‌کند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها قطعنامه آتش‌بس را وتو کردند و این به منزله مجوزی برای کشتار بیشتر مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: تداوم تحریم غزه و عدم صدور مجوز فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و انسانی منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد و باید دانست که مردم منطقه تحمل ادامه جنایات این رژیم را ندارند.

وزیر دفاع با اشاره به طرح حمله زمینی به غزه، اظهار کرد: ورود نظامیان این رژیم به داخل غزه و انجام عملیات زمینی اوضاع را به لحاظ انسانی و امنیتی پیچیده‌تر خواهد کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی، گفت: این سفرها نشان‌دهنده برنامه‌ریزی آن‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع در منطقه است، اما آن‌ها باید بدانند که تحمل مسلمانان نیز حدی دارد.

وی، بیداری و وحدت امت اسلامی را در خنثی کردن این برنامه‌ریزی‌ها مؤثر دانست و تشریح کرد: انفعال در برابر رژیم صهیونیستی سبب گستاخی این رژیم سفاک و ستمگر می‌شود و در اولین اقدام می‌بایست خط ارسال کمک‌های بشردوستانه برای زنان و کودکان مظلوم غزه فعال شود.

وزیر دفاع ادامه داد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک‌رسانی به مردم غزه از جمله ارسال مواد غذایی دارویی و مداوای مجروحین را دارد.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی «ثابت محمد سعید» وزیر دفاع عراق با بیان اینکه هویت رژیم صهیونیستی از قبل آشکار بود، گفت:جنایت وحشیانه این رژیم اشغالگر در بیمارستان المعمدانی غزه هویت و سرشت ستمگر آن‌ها را برای تمام دنیا عیان کرد.

وزیر دفاع عراق با اشاره به مواضع محکم نخست‌وزیر این کشور در مورد فلسطین، یادآور شد: نخست‌وزیر کشور عراق در ملاقات‌های خود در مسکو و ژنو، قویا جنایات رژیم صهونیستی را محکوم کرده است.

«ثابت محمد سعید» با بیان اینکه مواضع دولت عراق در خصوص رژیم صهیونیستی محکم و استوار بر رد هرگونه عادی‌سازی قرار دارد، تشریح کرد: نخست‌وزیر کشور عراق مشغول رایزنی با مقامات کشورهای عربی و اسلامی برای ایجاد اتحاد بین امت اسلامی در راستای کمک به مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه است.

وزیر دفاع عراق در پایان ضمن تشکر از مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه، گفت: جمهوری عراق آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا